Re: jak długo należy gotować

Data: 2008-11-10 17:36:58
Temat: Re: jak długo należy gotować
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
news:a8-dne-EFdp_-oXUnZ2dnUVZ_sDinZ2d@posted.townsen
dcommunicationinc...

> po 25 minutach to bedzie wygotowany wior bez zadnych wartosci odzywczych.
> Brukselke gotuje sie moze 5 - 6 minut po wrzuceniu do wrzatku.

> Dlaczego? Ja uzywam pokrywki, mala ilosc wody, i gotuje - paruje tylko kilka
> minut.

Dla mnie z założenia brukselka ma być smaczna i ugotowana (jednocześnie będąc
nierozgotowaną).
Na wpół surowa brukselka to utrata sporej ilości wrażeń smakowych !
Powinna rozpływać się w ustach a dodatek tłuszczu i cukru pomagać w wyciagnięciu
smaku warzywa i ukryciu lekkiej goryczki.
Wypraszam sobie wióra i chętnie poświęcam parę wartości odżywczych dla
przyjmności smaku :-)

Moja brukselka podczas gotowania pokryta jest cały czas wodą.
Bez pokrywki - mniej traci naturalny kolor, łatwiej ja ugotować nierozgotowując
jednocześnie (w czym pomaga też nacinanie).
Przy najbliżej okazji spróbuję jak smakuje u mnie po gotowaniu 5-6 minut - być
może jednak coś tracę ?!
Pozostaje jeszcze wersja spiskowa że po drugiej stronie globu brukselka
zachowuje się inaczej niż u nas - tak jak tam i tutaj mamy prezydenta ale
troszkę się różnią :-)

TomekD