Re: kieszonkowe Waszych pociech?

From: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: kieszonkowe Waszych pociech?
Date: Wed, 7 Mar 2007 11:31:43 +0100

W wiadomości:esk4ir$add$...@n...news.tpi.pl,
Anna LT <l...@w...pl> napisał(a):
> Witam,
>
> Jak to jest z dawaniem dzieciom kieszonkowego u Was?
>
> Mój KAcper od jakiegoś roku marudzi tak co jakiś czas, że chciałby, że
> koledzy mają itp itd
>
> A ja nie wiem
> i mam tyle pytań:
>
> 1. Czy dawać dziecku lat 12 kieszonkowe?

Moje 8 i 10 lat dostają.

> 2. Jesli jeszcze nie to kiedy zacząć i czy w ogóle zacząć?

j.w. ;-) Dostają od około roku.

> 3. Jesli dawać to tygodniowo, czy też raczej raz w miesiącu?

Daję miesięcznie.

> 4. Jaką kwotę dla 12 latka?

u mnie po 15 zł na miesiąc.

> 5. Dawać kieszonkowe za nic bo się należy, czy też raczej za coś (np.
> za dobre oceny lub wyznaczyć jakieś obowiązki domowe i jak wypełnia
> to dawać jak nie to nie)?

Dawać w ogóle. U mnie idzie na drobne słodycze - typu guma w szkole, na
gazetkę barbie, na superbuty, na które ja nie mogę patrzeć, na myszkę i
klatkę dla niej itp.

> 6. Tylko niektórzy psychologowie (czytałam) wypowiadają się, że nie
> powinno się dawać kieszonkowego za coś ....

Za coś możesz dać ekstra nagrodę - typu umawiasz się, że jak będzie cośtam,
to dostanie. Maja (10) miała dobrze napisac sprawdzian semestralny z matmy -
bo wiem, że ją na to stać i miała obiecaną wymarzoną torbę. Przysiadła i
napisała najlepiej w klasie, mimo że za matmą nie przepada. Torbę oczywiście
ma.
Jeśli dobrze pójdzie jej dzisiaj w konkursie, to też coś ekstra jej dam.

> Prosze napiszcie jak to u Was bywało jest lub jak planujecie, że
> będzie...

> pozdrawiam
> anka
> kacper lat 12
> maciek lat 7

Co powie Maciek, jak Kacper dostanie a on nie?
Albo co powie Kacper, jak Maciek będzie ciągnął od Ciebie kasę a Maciek
będzie miałł limit?
Ja dałam od razu taką samą kwotę obu. Starsza zwykle jest na zero, młodsza
zaoszczędziła na zimowisko 30 zł (dodatkowe, bo dostały po 50 zl)

--
pozdrawiam Tatiana
/Prawa Murphy'ego/