Re: kobiety i przemoc

From: "Kasia M." <d...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: kobiety i przemoc
Date: Thu, 5 Dec 2002 12:57:08 +0000 (UTC)

Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> napisał(a):

> Tak, ale nie wszyscy sa katolikami to raz

teoretycznie ok. 92%, a poza tym nie odmawia sie (nie moge powiedziec, ze w
100% bo oczywiscie nie znam wszystkich przypadkow) pobytu w takich domach
kobietom, ktore nie sa katoliczkami

>, po drugie wiele osob
> utozsamia religie z lokalnym ksiedzem - jednoczesnie jest szereg ksiezy
> ktorzy maja naprawde gdzies to co mowia ludzie i nie chca sobie robic
> "klopotow" i zbywaja takie problemy poradami w stylu - "cierpienie jest
> cnota" - to fakty a nie moje podejrzenia.

a to juz jest bardzo przykre, ale to jest moim zdaniem wina bycia
nieodpowiednim czlowiekiem na nieodpowiednim miejscu, co w przypadku ksiezy
zdarza sie az nazbyt czesto.

> Religia ma do tego to ze niestety nie przystaje do swiata nas
> otaczajacego i utrudnia wiele decyzji.

roznie bywa. jednym ulatwia, innym utrudnia. zalezy, jak na to patrzec.
niektorych nawet utrzymuje przy zyciu, a wiec nie krytykuje zadnej religii,
choc moj stosunek do tego typu spraw jest ambiwalentny.

> znam kobiety ktore ze zwiazku wyjsc nie
> chcialy wlasnie ze wzgledu na opinie. Akurat w tym przypadku to nie bylo
> malzenstwo. Wiec jednak argument dziala.

to jest mi sobie rzeczywiscie trudno wyobrazic. bo z jednej strony, jak tu sie
ciagle pisze, nie ma ponoc tolerancji dla par zyjacych bez slubu. jesli
rzeczywiscie by tak bylo, to rodzina i znajomi tej kobiety powinni skakac z
radosci, ze juz nie jest taka bezbozna, czyz nie ?

no to wspolczuje zonie. moi rodzice kochaja mojego meza jak syna, ale w takiej
sytuacji uwierzyliby po prostu mnie.
ale brak zaufania w stosunkach dzieci - rodzice to juz inny temat.

> Ile mozna mieszkac w takim miejscu? jak myslisz jak dlugo bys tam
> wytrzymala, majac w perspektywie brak pracy - pieniedzy, zajmowania sie
> dziecmi itd... Znowu - to nie argument do wszystkich. Wiem, ze brak
> informacji to tez problem. Ale i tak miejsca nie starczy dla wszystkich,
> i to jest "chwilowe" miejsce, tam nie bedzie sie zyc nascie lat. I to
> tez jest problemem.

zagdzam sie. to jest tylko sposob "na przeczekanie", ale ja sie ciesze, ze
takie miejsca istnieja, bo 15 lat temu nie bylo ich wcale. i to juz jest
postep.
wazne jest, aby kobieta musiala sobie umiec sama poradzic, czyli aby zdobyla
jakis zawod, umiejetnosci.

ja bym w nie wytrzymala dlugo ani w takim miejscu, ani z takim mezem, to juz
kwestia tego, ze potrafie sobie w zyciu poradzic i nauczona bylam, ze nie
powinnam byc calkowicie zalezna od mezczyzny.

poza tym - coz mozna lepszego tym kobietom zaproponowac ?
czy znasz lepsze wyjscie ?

> A godzenie sie z sytuacja, to nie jest pewnego rodzaju jej akceptacja ?

pewnego rodzaju.

> K., ktory tez zna kobiety ktore mialy tego typu klopoty.

niestety wielu z nas je zna :(

K. M.