Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?
Date: Thu, 25 Oct 2007 01:34:42 +0200

Piotr Kasztelowicz wrote:

> dysksusja stara i co tu pisać. Wszystkie leki dla pełnoletnich
> bez recepty przez Internet. Kiedyś szeroką dyskusję na ten
> temat prowadził Gunter Eysenbach - odsyłam tamże - proszę
> poszukać http://www.jmir.org/. (dokładnie G. Eysenbach. Online
> prescription of pharmaceuticals: Where is the evidence for harm or for
> benefit? Journal of
> Medical Internet Research 2001;3(1)e1 . http://www.jmir.org/2001/1/e1)

oj no widzisz, tak pięknie piszesz o prywatyzacji opieki zdrowotnej, aż miło
poczytać, a tutaj nie zwracasz uwagi na podstawowy problem. Mnie mało
obchodzi, czy urzędnik za biurkiem uzna że dane rozwiązanie jest dla mnie
mniej / bardziej korzystne. Niech się urzędniczyna swoim zdrowiem zajmuje,
a moim - wtedy, gdy mu za to zapłacę. I gdy JA zdecyduję.

Nie zabraniam lekarzom np grać w gry komputerowe, a przecież to ta sama
logika - "no oczy się im psują, więc ja - informatyk - zadecydowałem, że
nie powinni tego robić". Tutaj naprawdę nie chodzi o żaden bilans strat i
zysków.

Wszystko sprowadza się do pięknego zdania - "nie decyduj o kimś za tego
kogoś".

> Generalnie nie poprawia to stanu zdrowia chorym a zwiększa
> sprzedaż i konsumpcję leków. Stąd najbardziej zależy na tym
> przemysłowi farmaceutycznemu. Ja mogę recept nie pisać - mniej
> pisaniny.

Za to przepięknie poprawia parę innych rzeczy, np wymusza inny stosunek
lekarza do pacjenta, sprawia że lekarze nie przepisują leków "pewnej
konkretnej firmy". Zresztą, nie ma to jak dla mnie większego znaczenia.
Każdy powinien sam móc zadecydować o swoim życiu i zdrowiu.

Co najwyżej zabronić reklamy leków, żeby się za bardzo przemysł
farmaceutyczny nie rozochocił.

--
www.vegie.pl