Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?
Date: Thu, 25 Oct 2007 01:45:37 +0200

On Thu, 25 Oct 2007 01:27:52 +0200, tomek wilicki wrote:

> to są środki które zaszkodzą tylko pacjentowi.

Jesteś pewny tego, co piszesz?

Pomijajac wszystko inne, nie chcę, żeby z moich podatków leczyć jakichś
półgłówków, co to wiedzą lepiej. Chyba, że wcześniej wprowadzisz pełną
odpłatność za wszelkie usługi medyczne.

> powiem więcej - mogę bez recepty wejść na dach najbliższego wieżowca i
> skoczyć. To co, wypisujemy recepty na wyjście z domu?

Nie, ale na przykład rozdajemy dokumenty uprawniające do prowadzenia
pojazdów mechanicznych. Jak również wprowadzamy obowiązek zapinania
pasów bezpieczeństwa.

Związek przyczynowo-skutkowy miedzy walnięciem z impetem o glebę a
potencjalnym zgonem jest jasny nawet dla delikwenta o IQ poniżej 60.
Zrozumieć działanie leków i być w stanie je stosować zgodnie ze
wskazaniami i uzzględniając przeciwwskazania jest w stanie niewielki
ułamek populacji.

> Spowoduje to przepiękne uzdrowienie niektórych segmentów opieki zdrowotnej -
> lekarze po prostu będą musieli walczyć o to, aby pacjent korzystał z ich
> porad. Obecnie sytuacja jest taka, że lekarz (państwowy) raczej się od
> pacjentów opędza, zaś prywatny raczej stara się pacjenta uzależnić (np
> właśnie receptami).

Sprawa jest znacznie bardziej złożona, niż Ci się wydaje niestety. Jeśli
lekarz w prywatnym gabinecie źle leczy, to niezależnie od tego ile
wypisze recept straci klientów.

A mnie osobiście Twoje koncepcje są kompletnie obojętne emocjonalnie -
recepty wystawiam już tylko dla siebie i rodziny i mam się przy tym
finansowo bez porównania lepiej, niż wtedy, kiedy wystawiałem je dla
pacjentów.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)