Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?

From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?
Date: Thu, 25 Oct 2007 02:55:03 +0200

On Thu, 25 Oct 2007, tomek wilicki wrote:

> Spowoduje to przepiękne uzdrowienie niektórych segmentów opieki zdrowotnej -
> lekarze po prostu będą musieli walczyć o to

lekarzy w tej chwili (co też napisałem na blogu) jest już w Polsce
tak mało, że nie muszą już o żadnych pacjentów walczyć - jest pod
dostatkiem. A jak jeszcze dalej będą wyjeżdżać albo odchodzić z zawodu
i naturalnym torem na emeryturę (choć emeryci też pracują)i do Piotra to
będzie total deficyt. Diś jeśli ktoś chciałby i dało się pracować
48godzin/dobę
to w sensie zapotrzebowania na pracę byłoby to możliwe. I nie chodzi
wyłącznie o super specjalistów w wąskich dziedzinach z tytułami.
Przecięty, starający się w miarę leczyć na przyzwoitym (decent)
poziomie lekarz - taki jak ja - nie ma problemu.
Do tego jeszcze utrudniono system zdobywania specjalizacji
tak, że zrobienie jej jest co raz bardziej trudne i dostęp
trudniejszy (ustawa jaką wymyślił minister to nie dzieło
lekarzy a o ilościach miejsc specjalizacyjnych decyduje
minister zdrowia i wojewoda) tak wiec okreslonych specjalistow
nie bedzie przybywac tak, jakby sie tego oczekiwało

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz