Re: nadcisnienie

From: "pipi" <p...@W...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: nadcisnienie
Date: 21 Oct 2003 19:22:59 +0200

> witajcie !
> mam 21 lat. od kilku lat lecze sie na nadcisnienie (biore lekarstwa).
> niestety lekrze nie potrafia ustalic jego przyczyny.w 2000 roku badania
> jakie mialem nic nie wykazaly. poza tym lekarze dzialaja strasznie powoli i
> tak jakby nie chcieli dociec sedna sprawy.
> zaczynam sie bac o siebie, bo ostatnio zdazylo mi sie zaslabniecie
> (najprawdopodobniej bylo wynikiem rannej silowni i tabletek ktore bardzo
> zwalnialy mi rytm serca-ktorych juz nie biore zreszta), odczuwam tez czasami
> delikatny bol w okolicach dolnych zeber jak siedze, delikatne klucie.
> [...]

Przemku,
jezeli masz klopoty z sercem to daruj sobie silownie. Chodz na dlugie spacery,
ale oszczedzaj serce przynajmniej tak dlugo, jak dlugo nie wiesz co sie dzieje.
Choroba serca to powazna rzecz. Zwykle poglebia sie z wiekiem.

Proponuje Ci zrobic badania:
hormonow meskich - testosteronu
hormonow tarczycy
echokardiografie serca (cos jak USG serca tylko dokladne)
dobrze tez gdybys zrobil sobie calodobowe badanie cisnienia i Holtera

Czego Ci nie wolno:
Nie pij POD ZADNYM POZOREM herbaty, kawy, Coca-Coli ani Pepsi-Coli. Nie jedz
ani nie pij czekolady (batony, czekoladki, czekolada). Wszystkie te produkty
podnosza bardzo cisnienie. Pij kawe Inke, herbatki owocowe, wode. Pij co
najmniej 2 litry wody dziennie. Nie uzywaj slodzika.

Idz do prywatnego kardiologa. Jezeli po dwoch wizytach nie powie Ci co sie
zlego dzieje, a po trzech nie poczujesz sie dobrze (po lekach) to zmien lekarza
i szukaj tak dlugo az:
1. lekarz do ktorego pojdziesz nie zlekcewazy Twojej choroby
2. lekarz do ktorego pojdziesz zdiagnozuje Cie w oparciu o konkretne badania a
nie domysly i pokaze Ci co sie zlego dzieje
3. leki przepisane przez lekarza dadza pozytywne skutki

Kup sobie cisnieniomierz i badaj cisnienie, ale trzeba pamietac, ze te
cisnieniomierze nie sa zbyt dokladne, zwlaszcza przy wysokim cisnieniu. Popytaj
o taki aparat ktory jest dokladny - jezeli miewasz 140/110 to musisz miec dobry
cisnieniomierz, inaczej bedzie przeklamywal. Po co jest on potrzebny? Jak sie
czujesz zle i masz wysokie cisnienie bierzesz beta bloker i po pol godziny
wszystko jest ok.

Musisz dojsc do przyczyn choroby i nie licz na to, ze lekarz zrobi to sam z
siebie. Ja przez 3 lata szukalam przyczyn mojej choroby. Okazalo sie, ze
podawano mi za duze dawki lekow i uszkodzono mi powaznie serce do konca zycia.
Ale przynajmniej wiem co jest nie tak, czego unikac i jakie leki brac.
Uzyskalam to jednak dzieki wlasnemu uporowi i tej liscie dyskusyjnej. Lekarz
musi jednak potwierdzic Twoja diagnoze bo Ty tez mozesz sie mylic, a koncu
lekarze studiowali medycyne.

Pozdrawiam i zycze znalezienia przyczyny choroby. To juz polowa sukcesu.