Strona główna Grupy pl.sci.psychologia osobowosc dyssocjalna-jako zagrozenie dla rozwoju grup spolecznych Re: osobowosc dyssocjalna-jako zagrozenie dla rozwoju grup spolecznych

Re: osobowosc dyssocjalna-jako zagrozenie dla rozwoju grup spolecznych

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: osobowosc dyssocjalna-jako zagrozenie dla rozwoju grup spolecznych
Date: Tue, 09 Nov 2004 22:48:12 +0100

GABi; <cmq8ro$3j6$1@inews.gazeta.pl> :

> Hm.
> A wiesz, ja właśnie też nad tym ostatnio zastanawiałam....

Załatwię hurtowo - cechy społeczne nie wynikają z właściwości człowieka,
ale z opisu środowiska, opisu podmiotów środowiska i opisu interakcji.
Czyli opis człowieka jako istoty społecznej jest wynikiem z góry
założonego ograniczenia/zawężenia spojrzenia i podniesienia wagi
stosunków społecznych w celu "łatwiejszej" obróbki - coś jak ostrość w
aparacie, która poprzez przeniesienie uwagi na jakiś przedmiot sprawia
wrażenie, że pozostałe przedmioty są rozmyte i różnią się od tego, na
który skierowana jest uwaga.

> Na szczęście/nieszczęscie( hehe) tę osobowość posiadają w wiekszości
> mężczyźni.

Na szczęście [dla mężczyzn] - zamiast ciągle dostosowywać się do
otoczenia społecznego i lękać po kątach, czerpią pełnymi garściami z
życia. :)

> Na szczęscie, bo to oznaczałoby, że my kobiety jestesmy tymi istotami
> ludzkimi, które w tym pełnym agresji, kłamstwa, impulsywności,
> lekceważenia innych i braku zdolności do tworzenia trwałych związków,
> sprawią,... że takie związki jednak nie przejdą do historii ludzkości.

Daj mi kobietę, a ja jej stworzę warunki w których nie będzie się
różniła od mężczyzn zachowaniem.

> Na nieszczęście dla nas( kobiet), ponieważ w świetle statystyk,
> wygląda na to, ze to głównie na nas spoczywa ta odpowiedzialność ;)

To nawet ciekawe zagadnienie. Srata, tata - jesteście więźniami lęków i
tyle. Jeżeli kobiety uważałyby odpowiedzialnośc społeczną za coś
naturalnego, to nie podnosiłyby problemu "nierówności" w
odpowiedzialności w taki sposób. Różnica pomiędzy powyższym, a
beznamiętnym stwierdzeniem "nie ma równości" tkwi w warstwie
emocjonalnej.

> Mala to oczywiście pociecha, kiedy uswiadomimy sobie, że jesli nawet uda
> nam się jakiegoś męzczyznę oswoić w związku, ten kiedyś i tak z niego
> ucieknie, bo nie jest do tego stworzony ;)

j.w. - odnosi się do kobiet. Tek kto się bardziej boi jest mniej skory
do ryzykownych/nieakceptowanych społecznie zachowań. Zresztą praktyka
krajów zachodnich wskazuje, że identycznie "niedostosowane" są również
kobiety ["single"], a chwiejność ich preferencji i zachowań wskazuje, że
gdyby nie ich lęki, to w "niedostosowaniu" widzanym przez obserwatora
zewnętrznego mogłyby być daleko do przodu wobec mężczyzn. ;)

Flyer - nie jestem specjalistą
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101