Re: palmy mrozoodporne

Data: 2004-05-19 19:18:34
Temat: Re: palmy mrozoodporne
Od: "calvi" <c...@b...pl>

> Jak widać z tego wątku w Polsce tez trachycarpusy mogą zimę
> przetrwać.
Skoro Michał tak pisze, to coś w tym jest, natomiast generalnie
są one odporne do -17C, niektóre doniesienia z Niemiec mówią o odmianach
(nie gatunkach) do -23C
> A twoje sadzonki wyhodowałeś z nasion, czy kupiłeś gdzieś w
> Polsce. Z tego co czytałem te zbyt młode są jeszcze mniej odporne na mróz, a
> rosną chyba bardzo wolno.
Generalnie każda młoda sadzonka jest mniej odporna na mróz, natomiast
warto przyzwyczajać ją do okresu zimowego np. w zimnej szklarni.
Moje palmy mam z nasion, nasiona z Allegro - nie widzę powodu, żeby szukać
ich gdzie indziej, dwadzieścia złociszów za 5 nasion to nie jest dużo.
> A czy z tych czeskich tropów relaizują zamówienia do Polski wysyłkowo (jeśli
> tak to jak się to odbywa z płatnościami i samym przesłaniem sadzonek, żeby
> nie wyzionęły ducha w czasie podróży). Czy może Ty kupujesz u nich na
> miejscu ?
Wysyłają - zgodnie z informacjami ze strony, jedynie kalkulacja opłat
kurierskich może być trudna. Gdybyś chciał tam się wybierać, jest to
miejscowość Babice koło Brna - Babic jest w Czechach z 6.
> A jak zamierzasz zabierać się do pakowania bannanowca w tą pakę. Będziesz
> obcinał liście, czy opakowywał tą paczką właśnie liście.
> a może taka budka jak tu ?
> http://mitglied.lycos.de/bobbybanana/Englisch/HH-Exo
tenengl.htm
Zamierzam po pierwszych przymrozkach, kiedy liście klapną, obciąć je
blisko głównego pędu (jak się ten nibypień fachowo po polsku nazywa?),
potraktować fungicydem i opakować w paczkę ze styropianu, wypełnioną
na przykład pociętym styropianem.
> Słyszałeś żeby ktoś już banany uprawiał z powodzeniem w Polsce, czy
> zamierzesz eksperymentować?
Poeksperymentować:)
> JA przed chwilą czytałem w sieci sporo o innym bananowcu japońskim Musa
> Basjoo, chyba na świecie najbardziej  popularny w zimniejszych krajach.
> Czytałem na jkimś zagraniczny forum, że komuś przetrzymał w Kanadzie nawet
> mrozy - 35 stopni C. Z tym, że liście po każdej zimie marzną i są ścianane do
> ziemi i na wiosne wypuszcza nowe. Ale ten chyba rozmanaża się tylko z
> sadzonek, a nie z nasion, a tych sadzonek u nas chyba nie ma dostępnych.
Jak już będziesz miał sadzonkę, to u większości bananowców pojawiają
się młode odrosty.
Na gardenwebforum jest cały osobny dział poświęcony uprawie bananowców
- sporo z forumowiczów mieszka w strefach 5/6.
> Swoją drogą ciekawe czemu u nas nikomu nie chce się zarabiać na sprzedaży
> nasion różnych egzotycznych roślin czy do ogrodu czy domu, podczas gdy w
> Niemczech czy Wielkiej Brytanii w sklepach internetowych można dostać
> praktycznie wszystko co się zechce za ceny nawet niższe niż u nas na
> szczątkowej ilości ofert w allegro.
Być może kiedyś i u nas to stanie się modne. Ciesz się, że w ogóle na Allegro
jest coś takiego.
> Pozdrawiam i życzę sukcesów w uprawach szczególnie przetrwania zimy przez
> palmy i bananowca.

Dziękuję i nawzajem.
Pozdrawiam calvi
p.s. już myślałem, że tylko mi przychodzą do głowy takie postrzelone pomysły:)