Re: pigułki - przerwa

From: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: pigułki - przerwa
Date: Mon, 3 Nov 2003 12:54:13 +0100

Użytkownik "ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bo5e7n$bns$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam pytanko .... Z powodu pewnych dolegliwości muszę przerwać branie
pigułek
> anty. na przynajmniej jeden miesiąc. Jak bedzie zachowywał się mój
organizm
> przez ten czas tego własnie nie wiem .... Kwestia jest więc taka jak w tym
> czasie dostatecznie zabezpieczyć sie .... czy używanie innych srodków
anty.
> nie zmniejszy ich skuteczności .... ?

Jeśli przerywasz z powodu dolegliwości, to przyda Ci się odpocząć od
hormonów, jednak musisz wiedzieć, że część kobiet najłatwiej zachodzi w
ciążę właśnie w przerwie brania pigułek (przyjaciółka siostry spodziewa się
przez to bliźniaków :) dlatego proponuję jednocześnie w miarę wiarygodny
sposób antykoncepcji i jednocześnie nie hormonalny. Może spróbuj
jednoczesnego stosowania prezerwatywy ze środkiem plemnikobójczym i
obserwacji cyklu (wydzielina, temperatura, szyjka itp.) ? Może być wtedy
"trochę" mniej spontanicznie w intymnej strefie związku :-/, ale miesiąc czy
dwa można to przetrzymać. Co do skuteczności... raczej nic nie obniży
antykoncepcyjnego działania pigułek, kiedy znów zaczniesz je brać. a
zabezpieczać się jakoś musisz.

D.

PS. Jeśli długo brałaś pigułki i to Twoja pierwsza przerwa, przygotuj się na
ewentualny powrót dolegliwości "sprzed pigułek", które mogą się pojawić ale
nie muszą. Boleśniejsze miesiączki, zmiany cery itp. To kwestia jednego
miesiąca, aż organizm przestawi się na naturalne funkcjonowanie.