Re: porod = horror

Data: 2001-10-28 18:48:19
Temat: Re: porod = horror
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

Marta Wieszczycka napisał:

> W opisanej sytuacji nie mielismy do czynienia z demonstracja o charakterze
> c z y s t o dydaktycznym. Studenci byli tam dodatkowo.

Moze ja czegos nie rozumiem, ale po kolei:

Odbywa sie porod.
Praktykanci ogladaja porod.

Ogladanie porodu to demonstracja porodu.
Cel demonstracji jest wylacznie dydaktyczny gdyz jest organizowana
wylacznie w celu dydaktycznym.
Wynika to z udzialu osob bioracych udzial w demonstracji, ktorymi sa
praktykanci.

Z powyzszego przeciez nie musi wynikac, ze gdy cel demonstracji jest
niewylacznie dydatktyczny,
to zgoda pacjenta jest niekonieczna.
Bo gdyby tak moglo byc, to tazda demonstracja o charakterze
dydatktycznym bylaby wzbogacana w element
naukowosci/badawczy i wtedy zgoda pacjenta bylaby niekonieczna.

Jacek