Re: to może być przełom

Data: 2008-04-07 08:36:54
Temat: Re: to może być przełom
Od: gazebo <g...@c...net>

tren R pisze:

> wystarczy zamienić "sąsiadkę" na "najlepszego przyjaciela" i już mamy
> kłopot z argumentem michała
> "to nie jest jej sprawa". w gruncie rzeczy bowiem nie chodzi tu ani o
> sąsiadkę, ani o przyjaciela, ani o to, że go żona zdradza :)
> chodzi o sprawdzanie poprawności teorii, jeśli zauważamy jakieś błędy.
> ja postuluję prostą rzecz - skoro mamy przypadek "zmartwychwstania" to
> może spełnienie warunków do diagnozy typu "śmierć mózgowa" nie jest
> jednak równoznaczne ze śmiercią? zwłaszcza, że jak pisał vonbraun
> zdaje się, nic nam nie wiadomo o przypadkach "zmartwychwstania"
> [...]

zgadza sie :) ja jednak pozostalem przy swojej opcji (z braku
nowszych/innych danych) czyli jestem za koniecznoscia podejmowania
decyzji, gdyby to bylo takie proste nie musieliby tego robic ludzie,
Supermen (Christopher Reeve) jakos tak pare lat temu wybierajac sie do
Europy (bodajze Szwajcarii) notarialnie zakazal wylaczenia sie gdyby
zapadl w spiaczke, rozumiem to, moze powinno sie poprawic (jak to pisal
vonBraun) zapis dotyczacy zgody odnosnie bycia dawca czyli wymusic
deklaracje zamiast ad hoc domniemywac zgode przy braku sprzeciwu na
wlasciwym formularzu, rozumiem tez obawy, ze zdarzaja sie sytuacje
dwuznaczne, tu jednak popre Michala, to, ze gdzies cos u kogos jakos czy
inaczej nie da sie przelozyc na polski grunt i tak naprawde o niczym nie
swiadczy, przyklad Japonii pokazuje jak jednoznacznie mozna okreslic
zasady dotyczace dawcy zeby oddalic konflikt miedzy dawca a biorca, i na
koniec mojej niezwykle dlugiej wypowiedzi :) mimo wszytsko w przykladzie
opisanym przez vonBrauna ja widze pozytyw tego systemu polskiego, to nie
jest tak, ze ja nie widze zagrozen, widze je, jednak, podkreslam, jeden
z lekarzy nie zgodzil sie, i koniec, po temacie, odlaczenia nie ma i nie
bedzie, jak bardzo emocjonalnie bysmy do tego nie podchodzili to sie
sprawdza, bez wzgledu na walki miedzyresosrtowe okreslone w dyskusji
czarnym humorem, niezwykle odpowiadam mi sposob przedstawienia tego
profesora, ktorego artykul wrzucilem na poczatek dyskusji 2 lata temu,
przemawia do mnie, a co wiecej, jestem zdania, ze ludzkosc musi sie
mierzyc z takimi zadaniami w ten czy inny sposob, jest to wpisane w nasz
rozwoj cywilizacyjny, uff, no to sie nagadalem :)

--
The Gnome