Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony

From: Elske <k...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Date: Wed, 01 Nov 2006 18:41:12 +0100

Hermiona napisał(a):

> Nie, ale nudzący się uczeń może stać się łobuzem. I dotyczy to i tych,
> którzy nudzą się na zbyt łatwych lekcjach, jak i tych, którzu nudzą się, bo
> dawno przestali
> rozumieć cokolwiek. Taki nudzący się uczeń może starać się zwrócić na siebie
> uwagę
> w nieakceptowalny sposób.

Popatrz a ja myślałam, że bycie łobuzem (i nie mam na myśli rzucania w
koleżankę kulkami z papieru) to nieodebranie właściwego wychowania w
domu, brak autorytetów moralnych i tym podobne. A to po prostu efekt
zwykłej nudy...

> Nie, daje szansę tym słabszym nauczyć się czegoś a nie tylko dostawać po
> 5 jedynek dziennie !

To Twoje zdanie - obawiam się, że dzieci będą miały na ten temat inne
(plus opinia zidiociałych tatusiomamusiów - juz to słyszę "te tumany",
"nie zadawaj się z Wojtkiem, bo on jest w klasie dla opóźnionych" itp.).
Rozważ proszę konsekwencje społeczne. Jak taka klasa będzie traktowana
przez te zdolniejsze i jak na to najprawdopodobniej odpowie.

> Danusia jest w 3 gimnazjum. I opowiada co się dzieje w szkole.
> Nie fantazjuje, bo to samo słyszę na zebraniach rodziców.
> Co semestr pół klasy jest zagrożona przynajmniej z 1 przedmiotu,
> 1/3 klasy z 3 i więcej, około 5 osób rocznie powtarza.

Hm. Ja mam córkę w pierwszej gimnazjum i póki co nie ma takiej sytuacji.
Moja matka ma zwyczaj mawiać, że jeżeli cała klasa (lub większość) ma
beznadziejne oceny z przedmiotu to coś nie tak jest z nauczycielem.

> Są osoby w wieku 17 lat. I bywają takie w 1 klasie gimnazjum.
> Uważasz, że da się je podciągnąć do najlepszych ? Że im się jeszcze czegoś
> chce ?
> Że nie czują się kompletnie zdołowane stadami otrzymywanych jedynek ?

I chcesz to rozwiązać przez wydzielenie klasy dla "niezdolnych"?

> A co ma dopingowac tych zdolniejszych jeśli mają 5 nie robiąc właściwie nic
> ?

Szóstki. Po to zostały wymyślone. Dodatkowe nagrody (olimpiady, konkursy
itp). Chociaż to wszystko tak na prawdę nie zależy od uzdolnień tylko od
pracowitości. I żaden doping - ani "ocenowy" ani "naukowy" nie dodadzą
na długo skrzydeł leniowi.

E.

--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*