Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-fo
r-mail
From: Elske <k...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Date: Wed, 01 Nov 2006 18:41:12 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 59
Message-ID: <eiam7m$ff2$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <ehob5s$5va$1@atlantis.news.tpi.pl> <ehog0d$652$1@news.onet.pl>
<3r215wltb4w6$.dlg@chomik1979.pl> <ehq4p0$u9j$1@news.onet.pl>
<ei0339$lk8$1@news.onet.pl> <ei9ql3$pa8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<eial27$pfn$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cmv34.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1162402871 15842 83.31.149.34 (1 Nov 2006 17:41:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Nov 2006 17:41:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (Windows/20060909)
In-Reply-To: <eial27$pfn$1@news.onet.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 0644-4, 2006-10-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19823
Ukryj nagłówki
Hermiona napisał(a):
> Nie, ale nudzący się uczeń może stać się łobuzem. I dotyczy to i tych,
> którzy nudzą się na zbyt łatwych lekcjach, jak i tych, którzu nudzą się, bo
> dawno przestali
> rozumieć cokolwiek. Taki nudzący się uczeń może starać się zwrócić na siebie
> uwagę
> w nieakceptowalny sposób.
Popatrz a ja myślałam, że bycie łobuzem (i nie mam na myśli rzucania w
koleżankę kulkami z papieru) to nieodebranie właściwego wychowania w
domu, brak autorytetów moralnych i tym podobne. A to po prostu efekt
zwykłej nudy...
>> Metoda proponowana przez Ciebie nosi znamiona kary i to kary trwałej -
>> jesteś gorszy, nie nadajesz się. I już widzę zapał i zaangażowanie
>> przeciętnego nauczyciela uczącego w takiej klasie.
>
> Nie, daje szansę tym słabszym nauczyć się czegoś a nie tylko dostawać po
> 5 jedynek dziennie !
To Twoje zdanie - obawiam się, że dzieci będą miały na ten temat inne
(plus opinia zidiociałych tatusiomamusiów - juz to słyszę "te tumany",
"nie zadawaj się z Wojtkiem, bo on jest w klasie dla opóźnionych" itp.).
Rozważ proszę konsekwencje społeczne. Jak taka klasa będzie traktowana
przez te zdolniejsze i jak na to najprawdopodobniej odpowie.
> Danusia jest w 3 gimnazjum. I opowiada co się dzieje w szkole.
> Nie fantazjuje, bo to samo słyszę na zebraniach rodziców.
> Co semestr pół klasy jest zagrożona przynajmniej z 1 przedmiotu,
> 1/3 klasy z 3 i więcej, około 5 osób rocznie powtarza.
Hm. Ja mam córkę w pierwszej gimnazjum i póki co nie ma takiej sytuacji.
Moja matka ma zwyczaj mawiać, że jeżeli cała klasa (lub większość) ma
beznadziejne oceny z przedmiotu to coś nie tak jest z nauczycielem.
> Są osoby w wieku 17 lat. I bywają takie w 1 klasie gimnazjum.
> Uważasz, że da się je podciągnąć do najlepszych ? Że im się jeszcze czegoś
> chce ?
> Że nie czują się kompletnie zdołowane stadami otrzymywanych jedynek ?
I chcesz to rozwiązać przez wydzielenie klasy dla "niezdolnych"?
> A co ma dopingowac tych zdolniejszych jeśli mają 5 nie robiąc właściwie nic
> ?
Szóstki. Po to zostały wymyślone. Dodatkowe nagrody (olimpiady, konkursy
itp). Chociaż to wszystko tak na prawdę nie zależy od uzdolnień tylko od
pracowitości. I żaden doping - ani "ocenowy" ani "naukowy" nie dodadzą
na długo skrzydeł leniowi.
E.
--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*
|