Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "kant.or" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: widzenie Buddy/pragnienie
Date: Fri, 16 Jul 2010 10:13:19 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 74
Message-ID: <i1p4b0$r19$1@usenet.news.interia.pl>
References: <i1jk04$drb$1@news.onet.pl> <4...@n...onet.pl>
<i1l2ek$t9o$1@news.onet.pl> <i1l2oq$gde$1@usenet.news.interia.pl>
<i1nain$84c$1@news.onet.pl> <i1nft1$o9v$1@usenet.news.interia.pl>
<i1ngs2$qkv$1@news.onet.pl> <i1nqoa$6ld$1@usenet.news.interia.pl>
<i1nrdf$s49$1@news.onet.pl> <i1nrln$7pv$1@usenet.news.interia.pl>
<i1nuh7$5tp$1@news.onet.pl> <i1o1hh$fan$1@usenet.news.interia.pl>
<i1oln2$fc9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089079136068.chello.pl
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1279268000 27689 89.79.136.68 (16 Jul 2010 08:13:20
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jul 2010 08:13:20 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:204846 pl.sci.psychologia:550786
pl.soc.religia:977063
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał
> mnisi nie są wyrocznią. Dotykasz mnichów, a faktycznie dotykasz mnie tą
> zaczepką.
Podobnie mówią wyznawcy nieomylności papieża,
czując się w obowiązku do jego obrony, i jego fałszu,
sami się do fałszu często posuwając w tej obronie.
Nie chcą się zupełnie zastanowić, skąd bierze się
taki rozdźwięk pomiędzy prawdą, a tym, co mówi
nieomylny papież.
>Tu nie chodzi o to, że dotykasz mnichów. Ale że używasz ich do czegoś, co
>jest dla mnie niezrozumiałe. Łatwo posłużyć się mnichami, którzy nie mogą
>Ci oddać i nie rozmawiają teraz z Tobą.
Czyli też ich to njie boli, zwłaszcza jak pomarli.
> Nie rozmawiamy o nauce mnichów, ale o nauce Sidharty. Skąd mogę to
> wiedzieć, czy mnisi to wiedzą, czy nie wiedzą? Pustka, o której mówisz,
> jest kolejnym wyobrażeniem w naszym umyśle, kolejnym bytem stworzonym
> przez nasz umysł.
Nie, chyba że Twopim zdaniem, ale sam do tego doszedłeś,
czy przyjąłeś sądy innych na ten temat ?
Pustka jest przestrzenią i istnieje od zawsze,
to jest jeden z fundamentów wszechświata,
tak ja to widzę - samodzielnie, no prawie,
bo przecież nie urodziłem się w próźni umysłowej.
>Czy uznając, że jest tak jak mówisz (pustka-przestrzeń), czujemy się
>lepiej? W dalszym ciągu czuję, że jestem.
I ja nie inaczej, to chyba jest fakt obiektywny,
że "ja" czuje, że jest.
>W tym przyznaję Ci rację: czuję że jestem. Naukę Sidharty rozumiem tak, że
>poprzez zaprzeczanie istnieniu ja chce on wyciągnąć swoich uczniów z bólu.
Nie twierdzę, ze środki przeciwbólowe są złem.
> Prawdopodobnie uważa On, że jesteśmy w błędzie co do tego, że istniejemy,
> jakkolwiek ten błąd ma naturę bardziej emocjonalną (głębokiego przeżycia,
> przeświadczenia) niż intelektualną. Na przykład jeśli się sparzę albo
> ukłuję niespodziewanie, to mówię czasem rzadko "aj!", co jest odruchem
> nagłego odejścia. Czy słowo "I" w języku angielskim nie bierze się z
> takich reakcji?
Kto wie, ciekawe spostrzeżenie.
Ze swojej strony to mogę powiedzieć,
że wiele słów pochodzi z Indii i Bliskiego Wschodu.
> Pojawia się duży ból, panika, strach, ucieczka. Jak gdyby skurcz. To "aj"
> w czasie nagłego niespodziewanego oparzenia to takie "nie". A więc - gdyby
> ten tok rozumowania był prawidłowy - nasze "ja" to takie "nie".
> Niespodziewany ból i nagły opór, poprzedzony paniką.
Innego "ja" nie ma, a w każdym razie jest nam niedostępne
jakieś "ja" niewrażliwe zupełnie na materie-energię czy inne "ja".
Doszedłem do tego, sam dla siebie, że oprócz materii-energii
istnieje przestrzeń, i że jedno z drugim nie reaguje.
Ponieważ "ja" jest materialno-energetyczne, podlega reakcjom,
to wszystko.
zdar
kant.or
|