wielozadaniowosc osrodka mowy

21. Data: 2015-04-02 22:17:20

Temat: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> To znaczy, że przyjmę do wiadomości jakieś informacje, ale nie będę w
> stanie ich specjalnie analizować w trakcie. ;)

Zauważ, że ja pytałem o ludzi którzy umieją *uważnie* słuchać w czasie
pisania/komponowania listu... :-)

> Chodzi mi tutaj o pojedyncze słowa.

To ja też nie o tym. Zauważ, że mi chodziło o komponowaniu emaila, a więc o
ukladaniu zdań i majacych sens a nie bezmyslnym wklepywaniu w klawiature
pojedynczych wyrazów...

22. Data: 2015-04-02 22:28:59

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-02 21:39, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

Dużo.

23. Data: 2015-04-02 22:30:30

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-02 21:51, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

A z chleba z oliw(k)ą?

24. Data: 2015-04-02 22:34:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-02 o 22:17, Pszemol pisze:

> Zauważ, że ja pytałem o ludzi którzy umieją *uważnie* słuchać w czasie
> pisania/komponowania listu... :-)

Aha. I uważasz pewnie, że skomplikowane zadanie matematyczne wymaga
takiego samego skupienia, co towarzyska konwersacja.

Powiem tak - czy ktoś potrafi to robić, czy nie - w obu przypadkach jest
to według mnie brak poszanowania rozmówcy. Chyba że sytuacja czy rodzaj
pracy tego wymagają.

> To ja też nie o tym. Zauważ, że mi chodziło o komponowaniu emaila, a więc o
> ukladaniu zdań i majacych sens a nie bezmyslnym wklepywaniu w klawiature
> pojedynczych wyrazów...

No ale ja pisałam już o typowo technicznej sprawie, jeślibyś nie
zauważył. Psychomotoryka pisania na klawiaturze inaczej wygląda niż
pisanie ręczne.

Ewa

25. Data: 2015-04-02 23:17:40

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Aha. I uważasz pewnie, że skomplikowane zadanie matematyczne wymaga
> takiego samego skupienia, co towarzyska konwersacja.

Nie, nie uważam tak, i chyba wyraźnie nakreśliłem że nie pytam o spotkanie
toważyskie tylko o sytuację w czasie zebrania z szefem gdzie oczekuje się
od Ciebie *uważnego* słuchania.

Dla mnie "uważne słuchanie polega na rejestrowaniu *każdego słowa* w sposób
dokładny aby być w stanie na podstawie analizy tego co się usłyszało podjąć
jająś konkretną decyzję.

Dla ludzi którzy nie pracują w biurze możemy zastąpić scenkę z biura np
wywiadówką w szkole, gdzie nauczycielka opowiada nam na przykład nad czym
ma nasz syn/corka popracować, w czym sobie nie radzi, i jakie papiery będa
wymagane na najbliższej wycieczce do Grecji - czy w czasie takiej rozmowy
jest ktoś w stanie np zredagować np 3-4 zdaniową zwięzła i zgrabną opinię
na temat przeprowadzonego właśnie remontu mieszkania...

> Powiem tak - czy ktoś potrafi to robić, czy nie - w obu przypadkach jest
> to według mnie brak poszanowania rozmówcy. Chyba że sytuacja czy rodzaj
> pracy tego wymagają.

To w ogóle jest oczywiste i się w pełni tu zgadzamy. Mnie jednak interesuje
raczej kwestia techniczna wielozadaniowości/wielopotokowości tego fragmentu
naszego mózgu jaki nazwałem roboczo "ośrodkiem mowy".

> No ale ja pisałam już o typowo technicznej sprawie, jeślibyś nie
> zauważył. Psychomotoryka pisania na klawiaturze inaczej wygląda niż pisanie ręczne.

Fajnie że zauważyłaś, że nie było o motoryce...:-)

26. Data: 2015-04-03 03:56:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Może nie może, bo akurat słucha i konwersuje.

Takie mam właśnie wrażenie czytając odpowiedzi Wasze
w tym wątku że pewnie coś ważnego robiliście czytając

27. Data: 2015-04-03 04:22:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Można robić wiele rzeczy na raz ale jest to robienie niesolidne.
> Żeby coś zrobić solidnie trzeba na tym się skupić.

Też mi się tak wydaje.

> Objawem niesolidności są kobiece samochody,
> jak zajrzysz do środka istny burdel na siedzeniach

Myślę, że to nie jest kobiece/męskie tylko wina
złego zorganizowania się lub nie przykładania
uwagi do takich rzeczy.

28. Data: 2015-04-03 05:55:16

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
"glob" <r...@g...com> wrote in message
> [...]

> jak zajrzysz do środka istny burdel na siedzeniach

Myślę, że to nie jest kobiece/męskie tylko wina
złego zorganizowania się lub nie przykładania

Poważnie przyjżyj się kobiecym samochodom w środku i faceta, kobieta z samochodu robi
to samo co ma w torebce, istny sajgon i to nie jest cecha indywidualna. Wszystko w
tym samochodzie znajdziesz, bo właśnie tak funkcjonują że robią kilka rzeczy na raz.

29. Data: 2015-04-03 06:48:40

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Na co ja Ci odpisałam, że poziom skupienia uwagi jest proporcjonalny do
> poziomu treści do przyjęcia. Ważny jest też sposób przekazywania tej
> treści - jeśli jest dużo szumu informacyjnego, to będzie trudno, nawet
> jeśli osoba taką podzielność uwagi posiada.

Załóżmy, że jest wykład. Profesor- świetnie potarafiący tłumaczyć-
przekazuje nową, skomplikowaną wiedzę. Student dotąd będzie słuchał z uwagą
i w skupieniu, dokąd będzie za profesorem "nadążać". Jak "odpadnie"- uwaga
studenta też się rozproszy.
Czyli: jest ważna z punktu widzenia studenta treść do przyjęcia. Jest bardzo
dobry sposób przekazywania treści- bez szumu informacyjnego. Jednak- treść
ta w danym momencie jest niedopasowana do możliwości percepcji studenta.
Nie tylko na wykładzie tak będzie. W sytuacji: szef- pracownik, gdy szef
będzie przekazywał niemiłą dla pracownika wiadomość, a ten nie będzie gotów
na jej przyjęcie- będzie pamiętać każde słowo szefa oprócz tych, dotyczących
tej uwagi.

--

Chiron

30. Data: 2015-04-03 07:23:33

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

> [...]
>indywidualna. Wszystko w tym samochodzie znajdziesz, bo właśnie tak
>funkcjonują że robią kilka rzeczy na raz.

Zależy od faceta i kobiety. Płeć nie ma tu znaczenia. Zauważyłem, że ludzie
lubiący konsumować w samochodzie, mają również w nim burdel. Niekoniecznie
po samym spożywaniu.

Kamiński 3 lata puchy i Skoki.
Klapsologia
Krytyka ateizmu