Re: zerwany paznkieć

From: "Andrzej B" <t...@u...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zerwany paznkieć
Date: Tue, 20 Mar 2007 23:48:31 -0500

> więc
> opatrunek
>

> Zle zrobiles zrywajac go.. teraz moze rosnac beznadziejnie wrastajac sie
> albo pekajac..
>
> Ja Ci powiem ze w ciagu roku 2 razy tak sobie zalatwilem paznokcia..za
> kazdym razem nie zrywalem go tylko zaklejalem plastrem tak aby nie urazal
> nie zawadzal.. w ten sposob mimo tego ze plytka paznokciowa byla odklejona
> od palca paznokiec mial`prowadzenie` nowo idacemu paznokciowi... w ten
> sposob zaden z dwoch paznokci nie wyrosl mi krzywo.,nie zahacza. ani nie
> [...]

Myślę, że to co robiłeś nie miało najmniejszego znaczenia.
Wymyślasz prowadzenie za pomocą odklejonego paznokcia. ;)

Będąc nastolatkiem miałem problemy z wrastającymi paznokciami u oby stóp.
Zdecydowałem się na interwencję chirurga.
Postanowiłem spróbować tylko na jednym palcu ( było problem z dużymi
paluchami ). Pierwszy zabieg polegał na przecięciu w 1/4-1/5 szerokości
paznokcia na całej długości aż do podstawy i dalej kilka milimetrów w głąb i
zerwaniu tej części tak więc mi pozostał paznokieć węższy o tą przeciętą i
zerwaną część. Myślałem że pozostanie mi na stałe taki zwężony bo usunięty
był dość głęboko także z części podskórnej skąd wyrasta. Spokój miałem przez
rok do czasu aż w pełni nie odrósł do kształtu z przed zabiegu. Ponowna
wizyta u chirurga za skutkowała pełnym zerwaniem paznokcia. I ten również
odrósł do oryginalnego kształtu. Więcej nie odwiedzałem już chirurga i
samodzielnie sobie dałem radę przez zmianę nawyków np.obcinania i noszenia
luźniejszego obuwia wcześniej likwidując stan zapalny.
Pomimo dwóch zabiegów nie ma różnicy pomiędzy paznokciami można jedynie
doszukać się na skórze drobnej blizny po głębokim cięciu u podstawy
paznokcia.
Myślę, że zniekształcony paznokieć powstaje gdy jest uszkodzona tkanka z
której wyrasta sam paznokieć i jeśli jest ona nienaruszona to po pewnym
czasie odrośnie normalny paznokieć. Miałem również częściowo zerwany
paznokieć na palcu reki po przytrzaśnięciu klapą bagażnika ;) ok 1/4
powierzchni i trochę się obawiałem o jego kształt i nie chciałem odrywać tej
uszkodzonej części ale sama odpadła. Nowy paznokieć normalnie przerósł to
miejsce uszkodzenia i nawet nie wiem obecnie, który to był palec.

Pozdrowienia A.