Re: złe zachowania nabyte w przedszkolu {długie}

From: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: złe zachowania nabyte w przedszkolu {długie}
Date: Sat, 21 Oct 2006 20:59:36 +0200

On Sat, 21 Oct 2006 07:52:32 -0500, "Iwon\(k\)a"
<i...@p...onet.pl> wrote:

>nauka nauka a dziecko swoje. To, ze kiedys zachowyal sie inaczj, lub
>z Toba u boku zachowuje sie inaczej, nie oznacza, ze tak samo zachowa sie
>w przedszkolu, kiedy jest sam. Byc moze rzeczywiscie jest agresywny.

Ja nie mówię że nie jest. Bo - może nie napisałam - ale wiem że bywa
złośnikiem i możliwe ze zaczął się bronić a teraz to już nawet sam
atakować. Jestem w stanie w to uwierzyć bo wcześniej tak jak pisałam
próbował ale skutecznie się oduczył. Więc panie mają tu na pewno
rację, tylko gdzie przyczyna że we wrześniu tego nie było a teraz
jest.

>moze doszlo do zderzenia zycia z tym co go uczylas. grzecznosc nie zawsze
>poplaca, bo nie wszyscy sa grzeczni, a ze nie nauczylas go co robic w takich
>sytuacjach
>to radzi sobei jak umie. czyli fizycznie, bo tak dzieci najczesciej reaguja.

Rzeczywiście jest to dla niego nowa sytuacja. Do tej pory mógł na mnie
liczyć lub innego opiekuna lub miał głośno krzyczeć pomocy i tak
robił.
Myslę że podstawowy problem w tym ze w duzej grupie lub tej grupie nie
trakruje jeszcze pan jak kogoś do kogo można sie zwrócić o pomoc i
problemy z jakimi sie spotkal pozostają niezauważone bo przecież pani
nie wszytko widzi - choć wydawało mi sie ze po to są dwie że zawsze
dzieci muszą być na oku ( a nie np. za plecami odwróconej pani).
I faktycznie zacząl sobie radzic najprostrzym, rownież zaobserwowanym
i dośwaidczonym i przypomnianym sobie przedszkolu sposobem -
przemocą.
Tylko martwi mnie głównie to że dzieciom nie tłumaczy sie jak mają sie
zachować w zamian(mi też pani nie powiedziala jakie są u nich zasady
postępowania - rozumiem ze każdy rodzic ma wymyslić swoje - na razie
wymyślę i wpję co ma robić) . Hasło nie wolno, zostaw, wydaje mi się
niewystarczające. Raz kiedy chciał sie bawić z koleżanką układanką a
ta odmówiła i rozpłakał się, pani rzuciła ' no co płaczesz' on
powiedział przez łzy 'tego chciałem' a pani nawet sie nie wysiliła
żeby zrozumieć, tylko stwierdziła ' niepłacz mama przyjdzie' - znaczy
nie zrozumiała dziecka - ja to usłyszałam pod drzwiami. Obawiam się że
takie rozwiązywanie problemów dziecka nie doprowadzi do niczego nawet
po moim tłumaczeniu. I w zasadzie w tym tkwi problem. Bo jeśli będę
uczyla że się tak nie robi a jednocześnie pani nie widzi i nie słyszy
co dziecko chce to się mały pogubi i zbuntuje.

>i mozle rzeczywiscie dla niego jedynateraz metoda jest agresja.
>Pani pewno nei moze kontolowac kazdego kata w sali (szkoda), wiec widzi co
>widzi, a

Katów - ło matko:-) Może go jeszcze wyprowadzę na ludzi....Skoro pani
nie może kontrolować (są dwie panie) to jak dzieci mają być bezpieczne
i się uczyć jeśli brak odpowiedniej reakcji na tyle szybko żeby do
takich rzeczy nie dochodziło, to pani tam określa zasady, powinna
dziecku wyjaśnić co w takiej syt. zrobić i wyciągnąć konsekwencje
jeśli sie nie stosuje. Ja mogę tylko współpracować bo mnie tam nie ma
przecież, co oczywiście zamierzam robić. Tylko dlaczego mam wrażenie
że panie nie są konsekwentne i dość skupione na tym co sie dzieje w
grupie. Bywa że dziecko odmawia czegoś i pani pozwala mu robic to na
co ma ochotę a później sie dziwi że nie uczestniczy w zabawach w
kółeczku tylko sie bawi czymś tam i nagle przeszkadza. Skoro mu
odpuszczono to szybko się nauczył ze nie musi, bo pani łatwiej jest mu
odpuścić niż naklonić tylko czemu potem sie dziwi że mały nie
współpracuje. Widzę poprostu brak wysiłku i konsekwencji

>. generalnie teraz zajmij sie tym, zeby synek wiedzial,
>iz takie
>zachowanie jest zle i nie wolno sie tak zachowywac.

Zgadzam się - to już mieliśmy w zasadzie przerobione ale widać w nowym
środowisku trzeba od nowa.

czesto tez dzieci
>mieszaja sie w zeznaniach
>i jesli Ci powie, ze chlopczyk go uderzyl, moze to byc prawda czesciowa,

Całkiem możliwe dlatego nie reagowałam a teraz mi się przypomniało.

>generalnie to jeszcze male dziecko, ktore patrzy na swiat emocjami.
>uspokajaj go,
>kochaj, chwal, pytaj pani, rozawiaj z nia, i mocno caluj dziecko bo on
>bidulek sam
>nie umie sobie jeszcze racjonalanie radzic :)

Czasem się zastanawiam czy to przedszkole nie za wcześnie ale on tak
lubi dzieci, wszystkim małym sąsiadom mówi cześć i ze wszystkimi chce
się bawić - tylko że pod ręką jest mama.

Dzięki za rady i wsparcie - mam nadzieję że cos uda nam się wypracować
bo nie chcę takich akcji.

pozdrawiam

Magda