Re: złe zachowania nabyte w przedszkolu {długie}

From: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: złe zachowania nabyte w przedszkolu {długie}
Date: Sun, 22 Oct 2006 09:59:41 +0200

On Sat, 21 Oct 2006 23:52:24 +0200, Elżbieta <w...@p...onet.pl>
wrote:

>Wcale nie najłatwiej.

Czasem rzeczywiście - u mnie dość łatwo mam co najmniej trzy inne
przedszkola w podobnej odległości, z tego 2 prywatne.

> Wybierając przedszkole człowiek często kieruje się
>bliskością miejsca pracy lub zamieszkania, wybiera takie, do którego
>najwygodniej dziecko zaprowadzać i odprowadzać. Więc czasem wcale nie tak
>łatwo zmienić. Tym bardziej, że przedszkola nie leżą blisko siebie. Tylko
>skoro to przedszkole takie be, panie nie pilnują, nie uczą, nie wymagają...

Tak jak pisałam nie do wszystkiego się przyczepiam - bo sporo rzeczy
mały się nauczył i robi postępy w samodzielności, choć małymi
kroczkami. A jak twoim zdaniem te opisane kilka sytuacji, które
zaobserwowałam wygląda. Czy to sprawa normalna czy też rzeczywiście
można by tu więcej wymagać, zakładajac ze te kilka minut to przykład
tego co dzieje się generalnie.

>To, albo zaczynam od przedszkola wymagać, albo zmieniam. Ja do przedszkola
>podchodziłam 3 razy. Za pierwszym

A co nie podobało ci się w pierwszych dwóch przedszkolach jeśli
mogłabyś streścić.

>Tak więc skoro takie złe, to rozważ zmianę. Jeśli jednak nie takie
>najgorsze, to rozmawiaj z panią, wyjaśniaj wątpliwości, mów co Ci się nie
>podoba. Bo jak na razie to sporo tu Twoich domysłów i przypuszczeń.

Jestem na etapie analizowania żeby wiedzieć jak dzieku tłumaczyć, co
ma robić i jakie zachowanie mu pomoże, bo okazuje się że to że pytał
się o zabawki do tej pory i czekał na swoją kolej, w duzej grupie nie
skutkuje i mały się zeźlił.

pozdrawiam

Magda