Trening dla niewidomych, heh

następny post »
From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Trening dla niewidomych, heh
Date: Sat, 18 Aug 2007 20:17:59 +0200

Takie nietypowe pytanie. Poznałem ostatnio niewidomą, sporo rozmawiamy, jako
że fascynują mnie ludzie mający szerszą percepcję świata w niektórych
dziedzinach, wypytywałem ją o wszystko co się da - cudowna znajomość,
bardzo dla mnie kształcąca. Ale nie o tym. Mianowicie, na całym świecie są
organizowane kursy sportowe dla niewidomych. Kręgle, strzelanie z pistoletu
z dźwiękowym systemem celowniczym, judo. Właśnie judo mnie szczególnie
zainteresowało. Dość długo się tym sportem zajmowałem, na tyle długo, że
spokojnie mógłbym prowadzić treningi dla grupy niewidomych. W Polsce nikt
praktycznie tego nie robi, a szkoda bo niewidomi judocy są naprawdę
niesamowici. Jako, że dziewczyna bardzo dużo w życiu robi dla innych,
pomyślałem, że mogę zrobić i coś dla niej (i jej znajomych przy okazji tez)

I tutaj jest moje pytanie - jak to jest w tym naszym kabaretowym kraju? Ile
pozwoleń urzędniczych trzeba, żeby zorganizować dla niewidomych taki kurs?
Jakie uprawnienia trzeba mieć, aby coś takiego prowadzić? Czy wystarczą
zwykłe uprawnienia instruktorskie? Czy przypadkiem nie jest teraz tak, że
trzeba skończyć AWF i do tego 40 papierków na pracę z niepełnosprawnymi? Do
uprawnień instruktora w zasadzie brakuje mi jednego egzaminu, ale nie chce
mi się biegać po kilkunastu różnych urzędach, zwłaszcza że niedługo pryskam
gdzieś, gdzie jest normalnie.

W ostateczności, czy można zrobić to "na czarno", po prostu jako spotkanie
grupy ludzi wykonujących razem ćwiczenia gimnastyczne?

--
www.vegie.pl