amigdalina witamina b17

następny post »
From: " Szósty Qu" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: amigdalina witamina b17
Date: Wed, 15 Sep 2010 21:26:00 +0000 (UTC)

Witam
Znalazłem wątek dot. witaminy B17 ale nie mogę się do niego dołączyć więc
zakładam ten.
Czasem zdarza mi się zjeść coś co zawiera amigdalinę, zwłaszcza wnętrza
pestek śliwek badź moreli. Z ciekawości, ile należy zjeść, aby nie umrzeć w
mękach wywołanych zatruciem cyjankami, jedną dwie, kilogram może trzy
kilogramy?
Odpowiedź z artykułu z netu: A-Yeon Cho, Kye Sook Yi, Jung-Hyo Rhim, Kyu-Il
Kim, Jae-Young Park, Eun-Hee Keum, Junho Chungand, Sangsuk Oh, "Detection of
Abnormally High Amygdalin Content in Food by an Enzyme Immunoassay", Mol.
Cells, Vol. 21, No. 2, pp. 308-313.
Z lektury wynika, że wnętrza pestek jadalnych różowatych (np. wiśnie,
śliwki, morele, jabłka) mogą zawierać od 23 do 69 mg amigdaliny na 1 g
suchej masy - to ze wstępu, a dawka śmiertelna powodująca śmierć 50%
populacji szczurów (indeks LD50) wynosi 880 mg na 1 kg szczura - to z
podsumowania. Czyli przeliczając na 60 kg wagi człowieka daje to 52,8 g
amigdaliny do spożycia jednorazowo, co daje przy zawartości ok. 70 mg/1g
ilość 750 g suchej masy nasion, którą można przyjąć z 50%
prawdopodobieństwem zgonu (jak zbadano na ww. gryzoniach).
Wnioski powinien wyciągnąć każdy zainteresowany konsument.
Dla porównania LD50 dla etanolu to dla szczura 10,3g/1kg (wg wiki) czyli dla
60 kg człowieka to jest ok. 1,5 l wódki. Oczywiście mechanizm zatrucia jest
inny.