Fondue - plama wielka - co robic???

From: m...@m...pl (SakiJaki)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Fondue - plama wielka - co robic???
Date: Thu, 11 Apr 2002 12:04:25 +0000 (UTC)

Guten Morgen,

Straszliwa plame dalem, oj straszliwa!
Bylem zaproszonony bowiem na kolacje - znaczy sie
zaproszono mnie bym ja zrobil i zazyczono sobie, bym
zrobil fondue.
No to sobie mysle - fondue nie zajac, sprawa nie jest
skomplikowana.
Kupilem wiec sera zoltego trzy rodzaje - mysle sobie,
ze jak trzy to nie cztery i ze lepsze bedzie.
Starlem ten sera na tarce - palcow na szczescie zem
nie pokaleczyl zbyt bardzo - i szlus go do takiego
zeliwnego naczynka, co to to juz w pomieszczeniu bylo.
To naczynko na ogienku pieknie sie prezentowaleo, ser
na razie tez. Dolaem do niego odrobine wina renskiego
- nie powiem, w siebie wlalem wiecej - i zaczalem
mieszac.
Na tym etapie wszystko bylo okej - dodalem jeszcze
przypraw - i dalejze mieszac w garze.
Ser sie zaczal rozpuszczac - zapach taki, ze eh - jak
sie jednak zaczal rozpuszczc mocniej - zaczal sie
rodzielac na dwie frakcje - jedna o konsystencji
srednio przezutej gumy do zucia, druga o konsystencji
chudego mleka.
Mieszalem ze wszystkich sil, a starch i bojazn w mych
oczach rosla - nie mowiac juz o sercu.
I... nic! Ser pozostal w dwoch frakcjach: gumowatej o
plynnej - obrzydlywie sie to prezentowalo w naczynku
[smaczne bylo, ale szybko frakcja gumowata sie
zestalila ponownie w ser].
A ja zem caly ze wstydu plonal, ze hej!
Co zrobilem zle, ze mi sie ten ser na te dwie frakcje
podzielil???
Ktos wie?
Ktos mnie oswieci???
Bo mi wstyd, ze hej - a fondue jeszcze bym raz sprowal
zrobic...

pozdr,
Grzegorz

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl