Odp: Odp: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości

From: "@" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: Odp: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Date: Sat, 7 Mar 2015 23:45:33 +0100
<y...@4...net>

news:ylv8l9ujlje9.zxm4xol3uanx.dlg@40tude.net...

> Przepis mi się podoba, z wyjątkiem "dużo ziół" - wolę pomidorową o smaku i
> aromacie pomidorowym, więc do tej zupy, poza tzw włoszczyzną, wolę minimum
> obcych dominujących jej "pomidorowość" smaków i zapachów. Wyjątek -
> czasem,
> kiedy pomidorowa jest do odgrzania na następny dzień, dodaję do
> odgrzewaniej czosnek, co ją odmienia i jest ciekawa w tym wydaniu. Jedno
> też muszę dodać - zawsze mam przecier z własnych pomidorów, bo "ten" smak
> jest nie do osiągnięcia za pomocą kupnych, nawet "puszkowych". To cóż mi
> więcej trzeba, skoro go mam :-)

Alez w tej mojej pomidorowej tez jak najbardziej dominuje smak pomidorow.
Nie wspomnialam o tym, ale ja daje naprawde mase pomidorow - w stosunku do
innych warzyw niewspolmiernie duzo, dlatego, ze maja za "zadanie" zrobic
wypelnienie, zageszczenie, a nie smak (no, moze tylko posmak :)).
Jezeli chodzi o ziola, nie wrzucam ich kilogramami - okreslenie "mnostwo"
dotyczylo raczej rodzajow, odmian, nie ilosci. Celem jest dosmaczenie zupy
bez uzywania vegety, maggi, czy innych mieszanek z glutaminianem sodu (choc
wg niektorych badan nie jest on tak grozny dla zdrowia jak to sie
przedstawia). Dlatego tez jak juz musze uzyc mieszanek to stosuje Vogla, bo
wg producenta zawiera wylacznie sol + suszone warzywa (jeszcze kilka lat
temu deklarowali, ze warzywa sa suszone naturalnie, na sloncu - teraz juz
tego zapisu nie ma, wiec domyslam sie, ze poszli w ilosc, rezygnujac z
jakosci).
Natomiast co do wlasnego, domowego przecieru, przymierzam sie do niego juz
od 3 lat, ale lato mi zawsze "przelatuje" i konczy sie na mrozeniu
zmiksowanych pomidorow. Tez dobre, ale wolalabym miec przecier :)
Mam kilka zapisanych przepisow, jednak jak mam sie zabrac za przetwory, nie
chcialabym ryzykowac - podzielisz sie swoim ? Bede wdzieczna.
Kolezanka konserwuje pomidory w ten sposob, ze zmiksowane wrzuca do sloika,
zasypuje lyzka soli i pasteryzuje. Ale to nie przecier, tylko alternatywa
dla mrozenia :)

Pozdrawiam
@

---