Odp: Przysięga małżeńska

From: "boniedydy" <b...@z...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Odp: Przysięga małżeńska
Date: Thu, 20 Feb 2003 13:55:43 +0100

Użytkownik Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> In article <b32i9a$log$1@nemesis.news.tpi.pl>,
> b...@z...pl says...

> Bo pragnie tego wierzacy partner? A uzyskiwanie dyspensy i droga przez
> meke jest oglednie mowiac niemile widziana dla nich samych?
> Dla nich przeciez kosciol (hierachia) i ich smieszne wymogi sa o kant...
> rozbic. Wiec po co maja sie starac o laskawe pozwolenstwo? Nic nie traca
> na tym ze pojda pogadac przez dziurki z ksiedzem. W wiekszosci to taki

No więc albo się trochę pomęczą, albo krzywoprzysięgają. I moim dobrym
prawem jest oceniać ich jako niegodnie składających przysiegę.

To nie jest kwestia poważnego traktowania Kościoła, hierarchii i ich
wymogów. To jest kwestia powaznego traktowania swoich własnych przysiag,
czyli tak zwanego honoru.

boniedydy