Odp: Zakwaszanie organizmu...

From: "Trapez" <t...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.chemia,pl.sci.biologia,pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Zakwaszanie organizmu...
Date: Tue, 7 Dec 2004 19:46:12 +0100

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> No właśnie o to mi chodzi - teoretycznie zjedzenie kwaśnego
> jabłka czy zasadowej marchewki nie powinno mieć większego
> znaczenia, bo przecież w ślinie mamy zasadę, potem w żołądku
> mamy dosyc silny kwas HCl i potem w 12-tnicy znowu zasadę
> i tak dalej... Jak to więc dzieje się, że zjedzenie kwaśnego
> jabłka zwiększa nam zasadowość organizmu ?

Tak jest dlatego, że różne części układu pokarmowego są przeznaczone do
trawienia różnych substancji. Żołądek trawi głównie białka, a ślina z jamy
ustnej, a potem dwunastnica zamieniają głównie węglowodany. Jest tak zapewne
dlatego, że poszczególne pożywienie zawiera w sobie kombinację białek oraz
węglowodanów i często jedno musi zostać strawione, aby w dalszej części
uległa przetrawieniu drugie.
Ale czy kaczka zastanawia się czemu umie pływać? Ona to po prostu robi i tak
moim zdaniem należy podchodzić do zdrowej diety, bo zbytnio wnikajac można
zajść na manowce :)

Pozdrawiam
trapez