Re: 7-latek a język obcy

From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 7-latek a język obcy
Date: Thu, 7 Jul 2005 13:31:04 +0200

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
news:dabifm$1suo$1@news.mm.pl...
> Jak myślicie, czy 7 letnie dziecko może już mieć indywidualne lekcje
> języka obcego ze swoim nauczycielem czy to trochę za wcześnie i powinno
> jeszcze uczyć się w grupie?

Myślę, ze mozesz sprobowac. Ja najmlodsze dziecko jakie uczyłam
indywidualnie mialo 4 lata. Byla to moja bratanica. Sprawilam jej
podręczniki cos a la elementarz - uczyla sie wiec zarówno słowek, prostych
fraz, pisac [od rysowania szlaczków], liczyc do dziesieciu [dodawanie i
odejmowanie]. Błędem jest jednak zakladanie, ze dziecko po roku lekcji
indywidualnych bedzie gadać jak stary. Majac 2 zajecia tygodniowo i nie
majac kontaktu z jezykiem poza zajeciami nie ma takiej mozliwosci. AnGeL ma
teraz 2 latka i powoli zaczynam go uczyc angielskiego. Z tym, ze on jest
dosc osluchany bo slyszy pare godzin angielskiego dziennie, a i wszelkie
programy edukacyjne, ktore mam dla niego są po angielsku.
Zeby angielski byl efektywny oprocz lekcji zmus córkę aby go uzywala
efektywnie - bajki w języku angielskim, serial Muzzy in Gondoland, programy
edukacyjne po angielsku - niekoniecznie do angielskiego:-), angielskie
piosenki, wierszyki itd. Niech widzi realne zastosowanie angielskiego.
Zerknij np na program nauczania jezyka angielskiego w klasach 1-3
http://www.egis.com.pl/pdf/prog_naucz_pods_1-3_v1.pd
f lub rozklad materiału
dla podręczników dla tej grupy wiekowej
http://www.egis.com.pl/pdf/rozklad_letterfun_setsail
.pdf a przekonasz sie,
ze zalozenie, ze dziecko po roku nauki w systemie 2x1 godzina będzie mowić w
jezyku jak native jest troszkę rodem z s-f. Ja uczę wlasnie z tych
podręczników:-)) Jakbys miala jakies pytanka dodatkowe to lap mnie na gg
1119297 bo tę grupę czytam baaaaaaaaaardzo rzadko:-))

HaNkA