Re: 7-latek a język obcy

From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 7-latek a język obcy
Date: Tue, 12 Jul 2005 07:46:43 -0500
Sender: i...@p...onet.pl@adsl-68-253-176-100.dsl.emhril.ameritech.net

"Asiunia" <a...@w...pl> wrote in message
news:daisu7$mf9$1@korweta.task.gda.pl...
> A najlepiej wyslac dzieci na kolonie jezykowe, ale _za granice_ i
> to bron boszzz tam gdzie wiekszosc stanowia grupy z Polski. Wiadomo w
> jakim
> jezyku beda sie porozumiewac. Organizowane u nas obozy jezykowe dla dzieci
> IMO mozna o kant d. potluc.
> Ale sie napisalam:-)).

bardzo informatywny post! masz racje, iz nauka dzieci jezyka obcego imo
da efekty najlepsze za granica. Osobiscie patrzc na nauke angielskiego
mojego dzecka, dochodze do wniosku takiego, iz lepiej sobie dac spokoj
w nauce jezyka malych dzieci jesli te stale beda przebywac w otoczeniu
polskim,
chyba juz lepiej uczyc sie juz jako starsze dziecko. Nie znam sie na
metodyce nauczania
dzieci,ale wydaje mi sie, ze malo kto jest na takowe przygotowany, i nauka
dzieci
jest bardzo malo efektywna (vide "quiet children ;))) dziecko raczej bedzie
umialo
angielski na zasadzie policzenia do 10, i powiedzenia paru podstwowych zdan
jesli
takowe lekcje beda odbywaly sie kilka godzin tygodniwo, z reszta przebywania
w srodowisku polskojezycznym.
Byc moze sie myle, ale moje doswiadczenia opieram na wlasnych, a wlasciwie
doswiadzceniach mojej corki, ktora przed wyjazdem do Usa byla nauczana
prywatnie,
(nie przez native speaker), co z tego umiala?, prawie nic, na pewno nic zeby
pomoglo
jej w normalnym porozumiewaniu sie jezykowym juz w USA. Dopiero pelnoczasowe
przebywanie w jezyku angielsko jezycznym przynioslo efekt.
Moja opinia jest taka, iz jesli chcemy zeby dziecko nauczylo sie jezyka, to
najlpeiej wlasnie
za granica (min kolonie) , chyba ze chcemy tylko znajomosci na zasadzie
"this is..., it is"..."
i jako takiego kontaktu z innym jezykiem.

iwon(k)a