Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 7-latek a język obcy
Date: Wed, 13 Jul 2005 12:10:59 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 58
Message-ID: <db2p0a$4he$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <dabifm$1suo$1@news.mm.pl> <daisu7$mf9$1@korweta.task.gda.pl>
<db0e3h$oid$1@news.onet.pl> <db1ngm$3rd$1@atlantis.news.tpi.pl>
<db1rob$snr$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cam47.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121249098 4654 83.30.84.47 (13 Jul 2005 10:04:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jul 2005 10:04:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.7.5) Gecko/20041217
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <db1rob$snr$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:2281
Ukryj nagłówki
Użytkownik Iwon(k)a napisał:
> troche, na pewno nie na tyle zeby mogla sobie poradzic
> bez niczego w szkole czy na ulicy. Bylo to raczej na
> poziomie "ala ma kota".
Brytyjskie i amerykańskie dzieci też przechodzą etap
"mama" i "Ala ma kota", więc może to też jest potrzebne?
> ja sie nie znam, ale widze, ze uczylam sie angielskiego
> jak przemiotu w szkole, bez jakiej milosci do niego, ot,
> kolejny przedmiot, i gramatycznie moze bylam
> przygotowana, ale to nie pomaga, zeby nazwac to
> "umiem angielski".
Zgadzam się.
>> Polscy niedoskonali nauczyciele z reguły dają świadomość
>> istnienia czasowników nieregularnych, umiejętność budowy
> a native nie maja?
Native mają i mogą podawać, ale dopiero w bezpośrednim
zastosowaniu. Poznajesz kawałki obrazu i dopóki nie jest
ważne, co on przedstawia, jest OK.
> tzn? poznaje to co mu potrzebne w zyciu, komunikowanie sie
> to jest imo podstawa jezyka, a nie wymyslne gramatyczne skladnie.
> Co z tego przyjdzie ze zna sie czas zaprzeszly i jeszcze Bog wiec
Dobre pytanie! Po co podaje się schemat konstrukcji zdań
w różnych czasach, zamiast podać 6 podstawowych
przykładów? Po co mówić o stronie biernej, skoro można
wprowadzić imiesłowy nie wiążąc ich z czasownikami?
> otoz to. dla mnie umiejetnosc jezyka to umiejetnosc
> kupienia buki w sklepie. w tym zawarty jest sens jezyka,
> moze dla lingwisty bedzie to drugie, jednak dla zwyklego
> uzytkownika, to stawiam na ten pierwszy.
Jstem przekonany, że taka regularna nauka "nieżyciowych"
konstrucji i słówek tworzy dobrze zaplanowany fundament,
na którym szybciej postawisz budowlę sprawności
językowej, niż na chaotycznym przyswajaniu języka.
Nie bez powodu Polacy na lekcjach języka polskiego też
poznają gramatykę.
>> kurs prowadzony przez Polaków będzie lepszy, niż dwa
>> tygodnie wśród Brytyjczyków.
> jesli ma sie umiec tylko gramatyke i czasy zaprzeszle :), wymawiane
> "z, na "th" to pewno tak ;))
Nie, głównie dlatego, że co wchodziło przez dwa
tygodnie, to przez dwa miesiące uleci jak sen.
Obydwoje chcemy, aby nauka dawała efekty, a nie
tylko wspomnienie.
J.
--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.
Strażników prawie nie widać.
|