Re: Chałwa - zrób to sam

Data: 2016-04-19 21:33:59
Temat: Re: Chałwa - zrób to sam
Od: Trefniś <t...@m...com>

W dniu .04.2016 o 13:52 Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> pisze:

> [...]
(...)

> Radziecka chałwa ma się jak najlepiej. Tylko ostatnio nie jest w
> puszkach, bo blacha idzie na puszki (ros. armaty), tylko w plastikowych
> opakowaniach. Ale smakuje jak za cara Breżniewa. W Niemczech do kupienia
> na stoiskach rosyjskich.

Teraz, kiedy okoliczności wymogły na mnie próbę wykonania chałwy
słonecznikowej, uważnie przyglądam się takim produktom dostępnym w
sprzedaży.
Chałwa słonecznikowa, akurat we Wrocławiu zwykle ukraińska, jest do
kupienia na stoiskach "obnośno-obwoźnych".
Przyznaję, znacznie smaczniejsza od tej sowieckiej z puszki, niektórzy
nawet nie wyczuwają różnicy w smaku sezamowa/słonecznikowa - dzieciom
smakuje wszystko słodkie :)

Natomiast własnej produkcji, słodzona miodem, jest wyśmienita. Zarówno
sezamowa, jak i słonecznikowa.

Innych nasion nie próbowałem, ale w sieci dowody na wykorzystywanie
praktycznie dowolnych nasion oleistych do produkcji chałwy.

"Chałwa lniana na wieczną młodość i bystry umysł":
http://bioska.pl/przepisy/chalwa-lniana

Siemię lniane... Niezbyt zachęcające, ale jeśli dodamy odpowiednią ilość
orzechów, czy innych dodatków, to może będzie smaczne :)
Na przykład:
http://durszlak.pl/przepis/chalwa-lniana?c=tag&t=cha
lwa-lniana

Wszelkiego rodzaju orzechy to już samograj. Zwłaszcza, że np. "chałwa" z
migdałów jest powszechnie znana jako marcepan:
http://www.domowe-wypieki.pl/przepisy-dekoracje-z-ma
rcepanu/335-przepis-na-marcepan-masa-marcepanowa-

Oczywiście zamiast miodu użyto białego cukru (z wodą różaną), ale IMHO nie
powinno nam zależeć na idealnym kolorze, smak i wartości zdrowotne
ważniejsze.

--
Trefniś