Re: Chroniczny bol kosci/miesni

From: ania <c...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Chroniczny bol kosci/miesni
Date: Fri, 16 May 2008 02:02:35 +0200

tomek wilicki napisał(a):

> Troszkę niedokładnie, we wczesnej fazie boreliozy występują też takie objawy
> jak podwyższona temperatura, uczucie zmęczenia, a przede wszystkim bóle
> karku.

W boreliozie wszystko zależy od umiejscowienia bakterii, dlatego objawy
mogą być bardzo róznorodne. U mnie były to gównie objawy ze strony
układu kostnego bez stanów podgorączkowych itd
Co wiecej Miał napisał:

> [...]

Powyższe objawy też sie zdarzają w boreliozie ( choc zazwyczaj w
neuroboreliozie).

> Tak samo Elisa jest jednak nieco dokładniejszy - wykrywa ~70% przypadków,
> zaś te których nie wykryje to z reguły przypadki z bardzo mało nasilonymi
> objawami. Aczkolwiek faktem jest, że WB jest o wiele czulszy i to jego
> należy wykonać, chociaż też nie daje 100%. W żadnym wypadku nie robić PCR,
> który wychodzi na zasadzie rzutu monetą.

Co do Elisa to czytałam publikacje, w ktorych jego skutecznosc okreslano
na 10-40% natomiast Blota do 85%.
W boreliozie problemem jest, że bakterie są zdolne do przekraczania
bariery krew-mózg i mogą sie umiejscawiac w centralnym ukladzie
nerwowym. Wtedy wykrywalnośc patogenow jest ograniczona.