Re: Chroniczny bol kosci/miesni

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Chroniczny bol kosci/miesni
Date: Fri, 16 May 2008 18:16:10 +0200

ania wrote:

> Reakcja organizmu na bakterie gram - może miec charakter uogolniony
> (wtedy wlasnie wystepuje goraczka i objawy grypopodobne) albo miejscowy
> ( jezeli bakterie namnazają sie w jakims konkretnym miejscu a w krwi
> wystepuje ich stosunkowo niewiele).
> Dlatego endotoksyny nie musza wywolywac reakcji ogolnej organizmu, a
> moga powodowac np problemy ze stawami lub sercem.

czyli to co pisałem na początku, no i git.

> Innymi słowy u niektórych pacjentów podczas infekcji moga pojawiac sie
> tiki (nie twierdzilam ze tiki sa nastepstwem uszkodzen ukl nerwowego a
> tylko ze niejednokrotnie maja miejsce).

i to ma miejsce w każdej, dosłownie każdej chorobie zakaźnej. Dlatego
naprawdę nie widzę sensu zwracania na to specjalnej uwagi akurat przy
boreliozie, spowoduje to tylko niepotrzebne zamieszanie.

> Natomiast w pozniejszych etapach mozliwe jest zajecie osrodkowego ukladu
> nerwowegi i tiki staja sie symptomem postepujacej degeneracji.

no właśnie nie, tiki (o ile nie występują bez przerwy w jednym i tym samym
miejscu) są bardzo wyraźnym symptomem jakiegoś ogólnego zaburzenia
działania nerwów obwodowych. Obwodowych, a nie centralnego układu
nerwowego.

> Oczywiście, że można ale jest to drogie badanie i trudno dostepne bo
> bardzo malo placowek je wykonuje.
> Jesli chce sie tylko zrobic badania na wszelki wypadek to moim zdaniem
> WB spokojnie wystarczy.

Nie jest takie drogie, bo tańsze od western blota (przynajmniej w tej
placówce w której znajomi robili), na dodatek daje pacjentowi jakąś
szansę - alternatywa, albo niszczące zdrowie antybiotyki "w ciemno", albo
jednak wykonanie testu który sprawę potwierdzi. Niestety u nas w kraju
ciągle są lekarze, którzy nie wierzą w taką chorobę jak borelioza. No i
pasożytujący na chorych lekarze, którzy każdemu boreliozę wmówią i
potem "leczą" ABX'em

> Niestety osobiście znam bardzo duzo przypadkow ludzi ktorzy dowiedzieli
> sie o swojej boreliozie w kilka lat po zakazeniu. Takie przypadki sa
> bardzo ciezko wyleczalne poniewaz antybiotyki, ktore sa NIEZBEDNE do
> leczenia boreliozy automatycznie oslabiaja uklad odpornosciowy.

tak? to jak spotkasz kogoś, kto ma wieloletnią boreliozę i z jakiś powodów
(alergia, szczep antybiotykooporny, grzybice) nie może antybiotyków
stosować, skieruj go do mnie. Myślę, że póki na własne oczy nie zobaczysz,
to nie uwierzysz. Miesiąc, góra dwa, tyle mi wystarczy.

> To nie jest najlepszy przyklad poniewaz gruzlica jest typowa choroba z
> oslabienia. W przypadku pratkow uklad odpornosciowy musi byc naprawde
> bardzo oslabiony aby doszlodo rozwoju choroby.

a znasz kogoś, kto mając nie osłabiony układ odpornościowy zachorował na
boreliozę? Bo przeciwciała ma np 90% leśników, 60% mieszkańców wsi, 25%
mieszkańców miast mających blisko lasy i łąki, a ilu choruje? Sorki, ale
jak widzę chorych na boreliozę, z wywiadu dowiaduję się co jedli, patrzę
ile np ważą, jaki prowadzą tryb życia, to zastanawiam się, jakim cudem
dożyli do tej boreliozy, czemu ich wcześniej grypa nie zabiła.

> Nie twierdze, że organizm jest bezbronny w walce z Borrelią ale to nie
> jest argument za propagowaniem terapii bezantybiotykowej. Ja skończyłam
> mikrobiologie teraz bronie kolejna prace w zakladzie immunologii i nigdy
> nie spotkalam sie ze skutecznym zwalczniem, tego typu infekcji tylo za
> pomoca stymulowania ukladu odpornosciowego.

ależ ja nie propaguję terapii bezantybiotykowej. Niech każdy leczy się tak
jak chce, nawet zresztą na swojej stronce zaznaczyłem, że sama
naturoterapia z zaawansowanej boreliozy nie wyciągnie, żeby ludzie głupot
nie robili (chociaż osobiście jestem przekonany, że jednak bez
najmniejszego problemu dałoby się to zrobić, i to znacznie skuteczniej niż
antybiotykami). Ja tylko mówię, że osoba ze zdrowym, zadbanym organizmem
NIE ZACHORUJE. A jeśli nawet zachoruje, przebieg będzie dziesiątki razy
lżejszy.

Że nie spotkałaś się ze skutecznym zwalczaniem tej infekcji to się nie
dziwię, bo jak przypuszczam nie spotkałaś w życiu w ogóle nikogo kto by
próbował. Więc równie dobrze możesz powiedzieć, że nigdy nie spotkałaś
osoby która zawiodła by się na leczeniu bezantybiotykowym :D

> Temat boreliozy nie tyle stał sie modny co zwiekszyl sie znacznie
> odsetek kleczszy nosicieli. I nie jest to wzrost rzedu kilku % a
> klikudziesieciu. Co wiecej problemem sa ugryzienia przez nimfy ktore sa
> czesto niezauwazane ( wsrod nimf wzrost nosicielstwa jest najwiekszy, co
> jest logiczne poniewaz Borrelia przenosi sie z rodzica na ptomstwo).

No widzisz, nie jest to prawda. Ilość nosicieli jest dokładnie taka sama, po
prostu ktoś zapłacił za badania i wykazały one to, co powinny wykazać. Nie
ma żadnego masowego obumierania zwierząt, nie ma żadnego drastycznego
zwiększenia liczby zachorowań, owszem jest więcej kleszczy z powodu
ocieplenia klimatu ale to wszystko.

Ostatnio (chyba w zeszłym roku) opublikowano kolejne badania nt występowania
bakterii wśród kleszczy w Polsce, okazało się, że w stosunku do tych o
których wspominasz (które wykazały znaczny wzrost ilości nosicieli) liczba
zakażonych kleszczy kilkakrotnie spadła. Najmniejszy odsetek nosicieli
stwierdzono właśnie wśród nimf. Po prostu wyniki wychodzą takie, jakie mają
wyjść.

Mieszkam w rejonie endemicznym, w sumie to zasada jest dość prosta. Jak ktoś
ma osłabioną odporność, dostanie borelkę od pierwszego kleszcza, w zasadzie
wszyscy z mojego miasta którzy to świństwo załapali mieli je od pierwszego
strzału. I naprawdę żal na tych ludzi patrzeć, jakieś dziewczyny z
anoreksją po odchudzaniu które ledwo się na nogach trzymają, faceci z 60 kg
nadwagi żywiący się piwem i pizzą, na pierwszy rzut oka miękcy jak kurze
łajno (sorki za to porównanie, hehe), jakiś koleś który sobie w
dzieciństwie cały metabolizm sterydami anabolicznymi rozwalił i teraz na
wszystko choruje. Jak ktoś ma taką jak ja, może kleszczy łapać ile chce. W
tym roku już z 10 wyłapałem, to co zwykle, zero rumienia, zero objawów. To
samo dotyczy wszystkich moich znajomych "leśnych ludzi", łapią kleszcze
tysiącami, zero jakiś objawów zakażenia.

A teraz policz, na ile można naciągnąć osobę która uwierzy, że ma boreliozę
i że jedyny ratunek to prywatna terapia ABX, naciągniętych osób znam
dosłownie setki. Będzie nieco jaśniej w kwestii "Czemu te badania wychodzą
za każdym razem inaczej"