Re: Ciemny stolec?

From: "Cyc Olina" <w...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ciemny stolec?
Date: Mon, 11 May 2009 05:00:28 +0200

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f590e3c-3319-4076-9ca8-3e4de86e36ba@e24g2000vb
e.googlegroups.com...

> Kiedyś gazety były drukowane na papierze z odzysku, który był gruby i
> nasiąkliwy i nie był biały, tylko szary. Super się wycierało.

Że aż furczało.

> Później gazety zaczęli drukować na papierze wybielonym i o wiele
> cieńszym i nie nasiąkliwym. Zrobiono to ze względów oszczędnościowych
> - cieńszy papier, to mniej papieru zużytego na całą gazetę, niższa
> cena. Nienasiąkliwość i błyszczenie papieru przyciągają klientów do
> kupienia gazety.
> Gazeta stała się więc nie używalna w celach wycierania. Konieczne było
> używanie papieru toaletowego, który był gruby i nasiąkliwy,

I był niezadrukowany, a co za tym idzie mniej atrakcyjny dla oka, równierz
dla tego brązowego.
Dlatetgo ja nadal podcieram się gazetami i staram się propagować to wśród
rodziny i znajomych, a także w internecie.

> chociaż teraz też jest robiony z bardzo cienkiego papieru, a jego
> nasiąkliwość uzyskuje się przez odpowiednie perforowanie.

Właśnie tego perforowania najbardziej się obawiałem podczas używania papieru
toaletowego...

> No i tak to przemysł gazetowy wymógł stosowanie papieru toaletowego...

No i nie zapominjamy, że przy okazji przez tego żyda Michnika tysiące
robotników z fabryk papieru toaletowego poszło na bruk.
I Tylko niewielka ich część znalazła zatrudnienie w kojarzącej się z kałem
robocie, czyli pisaniu artykułów i obrzucaniu ekskrementami opozycji.
Reszty nie stać nawet na gazety i musi się podcierać ręką. :-(