Re: Co w chlebie piszczy?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Co w chlebie piszczy?
Date: Wed, 28 Mar 2018 16:58:15 +0200

t...@g...com pisze:

> Każdy chleb jest dobry jeżeli odpowiednio się go stostuje.
> Ja zazwyczaj piekę chleb.
> Jak wyjdzie to jem tak, a jak nie to tostuję.

Staram się w kuchni działać tak, by to co zrobię jadalne było bez
postprocessingu. Chleb, przynajmniej ten w wydaniu północnym, sobie
odpuszczam. Miejsce kiszenia zakwasów jest w piekarni, nie w domu
(teraz dopiero uświadomiłem sobie litewskość mego podejścia).

Za to robię czasem w domu rozmaite pieczywo z charakterem południa.
Czyli z białej mąki pszennej, dobrze wyrośnięte w cieple na drożdżach.
Z dodatkami w środku, bez dodatków, z dodatkami na wierzchu. Różnie.
To nie pochłania czasu (choć samo rośnie długo), jest przewidywalne
(w tym senisie, że będzie jadalne, bo forma bywa różna).

> Nigdy nie wyrzucam.

A to się chwali bardzo.

Jarek

--