Re: Czy dieta Kwaśniewskiego?

Data: 2007-08-19 05:48:20
Temat: Re: Czy dieta Kwaśniewskiego?
Od: "Jeff" <j...@v...pl>

sorry, post przez przypadek poszedl....wiec kontynuuje.....

Piotr Kasztelowicz napisal:

> na całym świecie lekarze i to często z tytułami naukowymi zajmują
> się medycyną alternatywną czy kontowersyjnymi metodami leczenia.

hmmm...,powiadasz na calym swiecie......calego swiata nie znam, ale znam
niektore kraje i tak:

* tzw. medycyne naturalna w zasadzie bez problemu uprawia
sie np. Meksyku. Jest tam bardzo kilkanascie klinik gdzie ludzie placa slono, za
zludne nadzieje.
Tam prawie bezkarnie dzialaja kliniki ktore stosuja przerozne niesprawdzone i
kontrowersyjne metody alternatywne.

Lekarze lub naturopaci, wlasciciele tych klinik to czesto milionerzy, ktorych
wyrzucono z niektorych krajow za prowadzenie nietycznych eksperymentow medycznych

W USA tez jest troche klinik gdzie uprawia sie medycyne tzw. integracyjna
(polacznie metod konwencjonalnych z alternatywnymi), ale juz
np. w Kandzie sytuacja wyglad inaczej i tutaj tego typu dzialnosc jest zabroniona.
Leczyc moga tylko lekarze i oni maja lekcewazacy stosunek do tzw. medycyny
nieakademickiej, a tzw. medycyna alternatywna zajmuje sie glownie
edukacja i profilaktyka oraz niektorymi technikami manualnymi i
psychoterapeutycznymi.

Profesjonalisci parajacy sie edukacja i profilaktyka, musza miec ukonczone
wyzsze studia ktore trwaja od 4 do 5 lat (zalezy od szkoly) i sa to studia
prywatne (koszt tych studiow wynosi ok. 9 do 10 tys $- to nie duzo, ale i nie
tak malo, bo ludzie ci nie zarabiaja kokosow w tym zawodzie - bowiem popularnosc
tej medycyny juz powoli spada). Wielu rezygnuje z roznych wzgledow, sa i tacy
ktorzy w ogole zaczynaja te metody kwestionowac, bo widza ich nieskutecznosc.

> Uprawianie kontrowersyjnej medycyny. W wielu krajach świata
> propagowana i uprawiana jest medycyna chińska.

W kraju w ktorym mieszkam z tej medycyny korzystaja najczesciej sami chinczycy:)
Pewna minimalnie lepsza pozycie i popularnosci ma akupunktura. Ale bez
specjalnych rewelacji...

>Wg mojej własnej
> opinii uprawianie metod kontrowersyjnych czy eksperymentalnych
> albo niepotwierdzonych czy do końca nie sprawdzonych albo
> takich, które nie znajdują się w ogólnych standardach jest
> możliwe na zasadzie eksperymentu medycznego. Zgodnie
> ze standardami prowadzenia takiego ekperymentu - odpowiednie
> doświadczenie badacza, zgoda komisji etyki, świadoma zgoda
> pacjenta na ekperyment medyczny itp.

Uwazam dokladnie to samo, tylko jeszcze dodam, ze osobiscie gonilbym gdzie
pieprz rosnie szarlatanow i oszustow, ktorzy zeruja jak hieny,
na ludziach chorych.....chociaz wiem, ze jest troche ciekawych i wartosciowych
metod, ktore mozna uznac za alternatywne i warte propagowania.
Zreszta te metody sa opracowane przez naukowcoe, lekarzy i biochemikow oraz
dietetykow najwyzszej klasy.