Re: Czy wszystkich recept na udane zycie...

From: b...@p...onet.pl (boreckixxx)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy wszystkich recept na udane zycie...
Date: 19 Oct 00 20:39:39 GMT
Sender: o...@n...pl

Cześć Eva, 2000-10-19, 00:09, piszesz:

E> Czy wszystkich recept na udane życie (filozoficznych,religijnych,
E> psychologicznych)
E> nie można by zastąpić jedną;

E> Żyj tak, byś był szczęśliwy lub przynajmniej zadowolony
E> nie krzywdząc przy tym innych?

No tak, ale jak? Przecież to banał. Podobne zasady można mnożyć. np:
"Prowadź samochód tak, by sobie i innym ludziom nie zrobić krzywdy."
Pytanie zasadnicze: jak to zrobić?

IMHO nie ma recept na udane życie.

Chyba nie sądzisz, że większość ludzi nie chce być szczęśliwa i chce
krzywdzić ludzi?

Ogólnie jednak popieram to hasło, poszedłbym nawet dalej:

Żyj tak, byś był szczęśliwy i staraj się by inni ludzie byli
szczęśliwi.

Nie sądzisz, że moje hasło nie jest tak egoistyczne i minimalistyczne
(po co te: przynajmniej zadowolony) jak twoje.
Wydaje mi się, że nie wystarczy "nie krzywdzić", jeśli jest się
szczęśliwym to należy dzielić się tym szczęściem.

Co ty na to?

Pozdrawiam!
--
boreckixxx

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia