Re: Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?

From: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?
Date: 28 Aug 2004 19:47:44 +0200

> Pytanie do praktykow:  Jesli ktos piekl chleb zytni w domowym piekarniku i
> moze sie podzielic przepisem i metoda pracy to bede wdzeczny.  Prosze o
> dokladny przepis, z ilosciami i dokladnymi okresleniami skladnikow oraz krok-
> po-kroku co i jak robic.  Przepis moze byc na "razowiec" albo na taki
> polski "zwykly" chleb ktory za komuny kosztowal 4 zlote :-)))

Nie jestem praktykiem, bo... nie było do tej pory takiej potrzeby :-). Ale mam
pytanie , czy na pewno z samej mąki żytniej, był chleb, który tak z
rozrzewnieniem wspominasz? Może tylko potocznie nazywano go "żytnim" ? W/g
mnie z samej mąki żytniej musi być chleb mocno kwaśny, a pewnie nie o taki ci
chodzi ?
Bardziej "zdrowszy" jest chleb z mąki RAZOWEJ. I to może być mąka:razowa
pszenna. Z "Kuchni Polskiej" jeśli bedziesz reflektował mogę przepisać Ci
przepis na chleb grahama i oczywiście na grahamki. Ale to na bazie mąki
pszennej razowej:-)
> Ostatnio zdobylem troche zytniej maki (ciezko ja dostac w USA...) i zaczalem
> eksperymenty ale zaden z wyguglanych/ksiazkowych przpisow nie przyniosl
> pozadanych rezultatow.  Rozne "biale" chleby wychodza OK, ale sni mi sie
> taki najzwyklejszy zytni polski chleb a do najblizszej piekarni tego typu
> mam jakies 70 km w jedna strone :-((((

Napisz szczerze jakie Ci te chlebki wychodziły, czy kwaśne ?
> Bede szczerze zobowiazany i zdam relacje z wynikow.
>
> --

Pozdrowienia Areta