Re: Dokuczanie bratu.

Data: 2007-03-30 10:17:51
Temat: Re: Dokuczanie bratu.
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:euinnu$oq2$1@node1.news.atman.pl...

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> Echhh, tata pracuje, większość czasu ja się z dzieciakami użeram.
> A ostatnio to się tylko wydzieram. Dziecko mnie znielubi chyba.
> Echhh, a miało być tak pięknie ;-)

Spoko, podobno małe dzieci - mały kłopot ;-)

A jak następnym razem starszy zrobi coś młodszemu, to powiedz mu, że w takim
razie nie może się bawić z bratem, tylko musi sam w swoim pokoju się sobą
zająć (i najlepiej żeby w tym pokoju akurat nie było nic ciekawego, czym
mógłby się zająć), a jak będzie się wydzierał w pokoju to nie pójdzie na
spacer/nie dostanie czegoś. I do skutku. Ja wiem, że to podobno nie działa,
a najlepsze efekty daje chwalenie i broń Panie ganienie/karanie, ale uwierz
mi - konsekwentne odbieranie przyjemności za psucie przyjemności innym uczy
dziecko o wiele szybciej zasad współżycia niż tłumaczenie coraz bardziej
podniesionym głosem, że braciszka boli ;-)

Agnieszka