Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: "Nixe" <n...@f...peel>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dyktafon - parędziesiąt złotych, a tyle radości...
Date: Wed, 11 Jan 2006 21:38:33 +0100
Organization: Multimedia Polska sp. z o.o.
Lines: 70
Message-ID: <dq3qca$1df8$1@news.mm.pl>
References: <dp0o28$mnh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dpgi9e$fe5$1@news.onet.pl>
<43bbd3ca$1@news.home.net.pl> <dpgkb2$n0a$1@news.onet.pl>
<43bbd6d5$1@news.home.net.pl> <dpgmek$upo$1@news.onet.pl>
<43bbe12b$1@news.home.net.pl> <dpgohl$6lb$1@news.onet.pl>
<43bbe941$1@news.home.net.pl> <dpgqn5$eqv$1@news.onet.pl>
<43bbf27a$1@news.home.net.pl> <43bc19bd$0$17950$f69f905@mamut2.aster.pl>
<43bc543c$3@news.home.net.pl> <dpjc16$4o1$1@news.onet.pl>
<43bd3c88$1@news.home.net.pl> <dpjglb$7qg$1@news.onet.pl>
<43bd4b5e$1@news.home.net.pl> <dpjik5$ehl$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <dpkf0g$bho$1@news.onet.pl>
<43c095a3$1@news.home.net.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<dq07i2$em0$1@inews.gazeta.pl> <dq08ls$mj7$1@news.onet.pl>
<dq0ab7$t2e$1@inews.gazeta.pl> <dq0b51$3lf$1@inews.gazeta.pl>
<dq0heh$2sb9$1@news.mm.pl> <dq0nas$40$1@h1.uw.edu.pl>
<dq0oip$14fe$1@news.mm.pl> <43c3eade$0$17924$f69f905@mamut2.aster.pl>
<dq19ng$2rjv$1@news.mm.pl> <43c436e3$0$17930$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-108-47.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1137011914 46568 81.190.108.47 (11 Jan 2006 20:38:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Jan 2006 20:38:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:7835
Ukryj nagłówki
W wiadomości <news:43c436e3$0$17930$f69f905@mamut2.aster.pl>
Agnieszka <a...@z...net> pisze:
> Ale ja sobie wielu rzeczy nie
> wyobrażam, na przykład tego, że nauczycielka z 20 letnim stażem nie
> wie kim był Kolumb...
Z kolei ktoś może sobie nie wyobrażać, że Ty nie wiesz czegoś, co jemu
wydaje się banalne i wchodzące w zakres wiedzy ogólnej. Bo nie wątpię, że
istnieje wiele takich rzeczy.
>> Owszem. O ile się wcześniej te nazwiska słyszało w odpowiednim
>> kontekście. Z tego, co pisała Harun, wynika, że amerykańska
>> nauczycielka nie musiała mieć z nim styczności.
> No dobrze, ale już zeszliśmy z amerykańskich nauczycielek [...]
> Mówimy w tej chwili o tym,
> czego można oczekiwać od polskich nauczycieli.
Przecież dokładnie taka sama sytuacja może dotyczyć nauczyciela polskiego.
>> I uważasz, że nie pomagała swoim dzieciom, tylko i wyłącznie
>> dlatego, że nie potrafiła_dodawać_?
> Jeżeli mówi, że nie pomagała w matematyce, bo nie umiała (w 2
> klasie), to czego jeszcze mogła nie umieć?
Nie wiem, bo nie wiem, jaki jest program w II klasie.
Ja czasem nie potrafię zrozumieć poleceń w podręczniku mojej
pierwszoklasistki, ponieważ są nielogicznie sformułowane i też nie jestem
wtedy w stanie jej pomóc. A wiedzę ogólną z zakresu obecnej pierwszej klasy
szkoły podstawowej mam opanowaną.
Może ona również miała problemy ze zrozumieniem treści zadań, a może ze
zrozumieniem jakichś pojęć, sformułowań, zapisu równań, które wypadły jej z
pamięci (jak pisałam nie wiem, co dokładnie wchodzi w zakres programu II
klasy), ale trudno mi uwierzyć, by kobieta, która ukończyła jakieś tam
szkoły, daje sobie radę w życiu i w dodatku pracuje jako kasjerka, nie
potrafiła dodawać.
> Program matematyki w 2 klasie szkoły podstawowej nie jest
> zbyt skomplikowany.
Ale chyba nie obejmuje tylko i wyłącznie nauki dodawania i odejmowania, bo
tego uczą się dzieci już w zerówce.
>>> A jak klienci też mało kumaci będą, to nawet nie będzie
>>> za dużo reklamacji o źle wydaną resztę. I w ten sposób można by
>>> spróbować uzasadnić, dlaczego należy wyrzucić naukę matematyki z
>>> podstawówek...
>> To próbuj. Powodzenia.
>> Dla mnie właśnie wkroczyłaś w opary absurdu, a ja w związku nie
>> jestem zainteresowana kontynuacją dyskusji w tej kwestii.
> Zakrawająca na kpinę niewiedza nauczycieli nie jest absurdem, a już
> lekkie przejaskrawienie jest?
Propozycję usunięcia nauki matematyki z programu szkoły uważasz za lekkie
przejaskrawienie?
Zwłaszcza w sytuacji, gdy rozmawiamy na kompletnie inny temat?
> Dziwnie ustawione granice masz.
Być może.
Dla mnie pomylenie narodowości Kolumba nie stanowi "zakrawającej na kpinę
niewiedzy nauczycielki".
--
PozdrawiaM
|