Re: Dziecięce konkursy piękności.

Data: 2018-02-26 09:43:39
Temat: Re: Dziecięce konkursy piękności.
Od: XL <i...@g...pl>

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:

> Masz całkowicie rację jeżeli mówisz o ludziach doskonałych, o Absolucie.
> Ja miałem natomiast na myśli przeciętnego człowieka, który uważa siebie
> za wysoce moralnego ale nie za doskonałego. Taki został ukształtowany
> przez trening. Gdyby wszyscy byli juz teraz doskonali nie mielibyśmy,
> jako ludzkość, tylu problemów ile mamy.

Przeciętny człowiek DOSKONALE wie, co jest złe, a co dobre.
A problemy ludzkości nie biorą się z braku sumienia czy empatii, lecz tylko
i wyłącznie z zagęszczenia gatunku. Po prostu zwykłe (!!!) ludzkie sumienie
nie jest ,,obliczone" na warunki życia w takim zagęszczeniu - tu rzadzi już
tylko stres i ludzie przestają mieć wpływ na cokolwiek. Stres to ogromna
niszcząca siła. To mechanizm czysto biologiczny, działający albo
konstruktywnie i motywująco, albo destrukcyjnie - i to drugie jest
skutkiem stresu KAŻDEJ istoty żyjącej w zbyt wielkim zagęszczeniu. Nawet
kury w kurniku, kiedy są stłoczone, popadają w apatię, a potem w agresję -
zaczynają się wzajemnie atakować, pojawia się kanibalizm.

--
XL