Re: Gimnazjum

From: Artur Dębski <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Gimnazjum
Date: Fri, 19 Mar 2010 19:57:30 +0100

> moje dziecko ma obecnie trzy lata i liczę na to, że będzie kończył
> normalna ośmioklasówkę.
>
> J.

Też mam trzyletnie dziecko (drugie 8 m-cy)
więc jeszcze trochę przed nim zanim dotrze do gimnazjum
ale parząc na to wszystko co opisałem również bardzo chciałbym
aby przywrócono dawny system z ośmioletnią podstawówką.

Nie zebrałem się jeszcze żeby "pogooglać" i wyrobić sobie
jakieś bardziej wyważone zdanie ale patrząc na to wszytko
można sądzić że "ktoś po prostu chciał się wykazać" z tą całą
reformą i tak jak napisałeś sprawia to wrażenie że nie
konsultowano tego zupełnie ani z nauczycielami, ani z
pedagogami nie mówiąc już o tych którzy powinni chyba
mieć również bardzo dużo do powiedzenia - z rodzicami
zupełnie już nie wspominam o pieniądzach jakie na to poszły.

No gdyby zakładali (ktoś tam kto decydował o gimnazjach)
że większość naszgo młdego społeczeństwa zakończy edukację
na podstawówce i dzięki gimnazjum nastapi szybszy "odsiew"
tych co nie muszą się dalej uczyć - miało by to jakiś sens
ale chyba przeciez tak nie jest!
Rozdrabnianie więc tego okresu przez który przechodzi
do dalszej nauki jak myślę 99,9% dzieci jest zupełnie pozbawione
logiki i jakichkolwiek ekonomicznych przesłanek.

Najgorzej że my sobie tu możemy pogadać i powylewać żale
a wpływu na to wszystko prawdopodobnie nie będziemy mieli :(

Tak czy inaczej życzę naszym dzieciom
8 letniej podstawówki.

Artur Dębski
http://blogit.one.pl