Re: Gimnazjum

From: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Gimnazjum
Date: Fri, 19 Mar 2010 23:38:25 +0100

news:ho0tph$1bs$1@inews.gazeta.pl...

> Może nie tyle się mylę, co upraszczam zagadnienie, bo o ile dobrze
> pamiętam (a nie jestem ani fachowcem ani szczególnie obeznanym w temacie,
> więc może źle pamiętam i wtedy proszę o sprostowanie), opinie n/t
> wprowadzania gimnazjów w takiej formie jak wprowadzone owszem były i były
> one jak najbardziej negatywne. Ale ponieważ państwo politykowie miało
> wizję, to skoro opinie do niej nie pasowały, tym gorzej dla opinii.
> Takie przynajmniej kojarzę doniesienia z prasy, kołacze mi się w pamięci
> wywiad z jakąś panią pedagog, która bodajże brała udział w tych
> [...]

Ja też za bardzo w temacie nie jestem, więc prostować niczego nie będę. Też
pamiętam, że było mnóstwo krytycznych opinii, ale były też niekrytyczne,
tylko mniej eksponowane :-) Reforma była na pewno robiona na szybko, bo
politycy się musieli wykazać, nikt nie ma co do tego wątpliwości. Aczkolwiek
wydaje mi się, że gdyby wtedy wiedzieli jak złe będą jej skutki, to może by
się bardziej zastanowili (no ale może to tylko moje pobożne życzenie ;-)). A
tak to poszło na huraaaa, bo przecież gdzie indziej działa to u nas też.
Ja jednakowoż mimo wszystko wolałabym, żeby reforma "powrotna" nie nastąpiła
w ciągu najbliższych lat, dopóki moja córka nie skończy szkoły. Właśnie
wypycham gimnazjalistę dalej, nauczyłam się z tym żyć i omijać rafy to i
córkę przez to przeprowadzę. Trudno, nie jest najlepiej, ale dziecka, na
którym będzie się testować kolejną reformę też nie chcę mieć. Dzieci
przełomu są zawsze poszkodowane.

Agnieszka