Grzyby do suszenia

1. Data: 2017-10-13 10:43:45

Temat: Grzyby do suszenia
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Nie mam wielu doświadczeń z grzybami, raczej tylko jako kucharz i
spożywający.
W tym roku zakupiłem niewielką ilość, chcę je ususzyć.

Dopiero zabieram się przygotowań przed suszeniem.
Niestety, część z nich mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem.
Czy te grzyby do czegokolwiek się nadają?

--
Trefniś

2. Data: 2017-10-13 12:24:55

Temat: Re: Grzyby do suszenia
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 10:43 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> Niestety, część z nich mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem.
> Czy te grzyby do czegokolwiek się nadają?

Hehe, czyżby Akarm opuścił grupę?

Miało być:
"Dopiero teraz zabieram się do przygotowań przed suszeniem.
Niestety, część grzybów mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem"

:)

Po obwąchaniu wielu grzybów zakładam na razie, że lekki zapach amoniaku
jest etapem procesu suszenia.

--
Trefniś

3. Data: 2017-10-13 13:09:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> :)
>
> Po obwąchaniu wielu grzybów zakładam na razie, że lekki zapach amoniaku

Hmmmm. Raczej nadpsucia.
Grzyb ma pachnieć grzybem.

--
XL

4. Data: 2017-10-13 13:20:01

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 13:09 XL <i...@g...pl> pisze:

> Hmmmm. Raczej nadpsucia.
> Grzyb ma pachnieć grzybem.

:)
To czym według ciebie pachnie grzyb, jeśli pachnie grzybem???

https://forum.nagrzyby.pl/viewtopic.php?t=10057

"Jakie zapachy mają grzyby?
Jest ich bardzo dużo...
Często rozpoznać można grzyba dzięki zapachowi.
Określmy te zapachy ich ilość jest duża i trudna do określenia - wiadomo
każdy z nas odczuwa zapachy inaczej ale...
może zrobimy taką listę nazw zapachów.
Proponuję zacząć.
1. Zapach grzybowy (najbardziej typowy pachnie "grzybem" przyjemny.
2. Zapach czosnku.
3. Zapach chemiczny (troszkę szeroko pojęty...)
4. Zapach anyżowy. (jest kilka gatunków)
5. Zapach śledziowy (mleczaj smaczny)
6. Zapach mąki (np majówki)
7. Zapach rzodkiewki (mycena pura)
8. Zapach mydła (gąska mydlana)
9. Zapach migdałów
10. Zapach padliny
11. Zapach szczypiorku
12. Zapach siarki.
13. Zapach amoniaku
14. Zapach ziemisty
15. Zapach kokosu
16. Zapach owocowy
17. Zapach piwniczny
18. Zapach ziemniaków
19. Zapach świeżych ogórków
20. Brak zapachu
21. Zapach korzenny
22. Zapach orzechowy
23. Zapach przypominający mysi mocz
24. Zapach psującej się kapusty
25. Zapach nieokreślony
26. Zapach karbolu
27. Zapach fenolu
28. Zapach atramentu
29. Zapach acetonu
30. Zapach sera ( gołąbek chmurny )
31. Zapach terpentyny
32. Zapach apteczny- ( muchomor jeżowaty )
33. Zapach maggi ( mleczaj kamforowy )
34. Zapach gazu świetlnego
35. Zapach rydzowy

. Zapach .... i co dalej proponujecie?"

Oczywiście nie wykluczam, że ten amoniak nie niekoniecznie dobry zapach...

--
Trefniś

5. Data: 2017-10-13 14:15:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> 24. Zapach psujcej si kapusty
> 25. Zapach nieokre[lony
> 26. Zapach karbolu
> 27. Zapach fenolu
> 28. Zapach atramentu
> 29. Zapach acetonu
> 30. Zapach sera ( goBbek chmurny )
> 31. Zapach terpentyny
> 32. Zapach apteczny- ( muchomor je|owaty )
> 33. Zapach maggi ( mleczaj kamforowy )
> 34. Zapach gazu [wietlnego
> 35. Zapach rydzowy
>

> . Zapach .... i co dalej proponujecie?"
>

> Oczywi[cie nie wykluczam, |e ten amoniak nie niekoniecznie dobry zapach...

Jakie to grzyby - konkretnie?

--
XL

6. Data: 2017-10-13 15:00:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 14:15 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]

(...)

> Jakie to grzyby - konkretnie?

Podgrzybki, ale w różnym stadium podeschnięcia.
Te bardziej świeże (wilgotne) bardziej pachną amoniakiem.

Mimo wszystko wybiorę te o zapachu najbardziej neutralnym i tylko te
podsuszę.
Bo do reszty już nie mam zaufania :)

Mimo próby przekomarzanek - dziękuję Ikselka za pomoc!

--
Trefniś

7. Data: 2017-10-13 15:24:52

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>18. Zapach ziemniaków
>19. Zapach świeżych ogórków
>20. Brak zapachu
>21. Zapach korzenny
>22. Zapach orzechowy
>23. Zapach przypominający mysi mocz
>24. Zapach psującej się kapusty
>25. Zapach nieokreślony
>26. Zapach karbolu
>27. Zapach fenolu
>28. Zapach atramentu
>29. Zapach acetonu
>30. Zapach sera ( gołąbek chmurny )
>31. Zapach terpentyny
>32. Zapach apteczny- ( muchomor jeżowaty )
To nie mam sensu.
Myślę, że zapahuw, jest mniej więcej tyle co smakuw.
A smakuw jest niezwykle dużo.
Praktycznie każdy owoc ma inny smak, i podobnie zapah.
Nie odrużnił byś jako ciu-ciu-babka dowolnego owocu na zapah?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2017-10-13 15:28:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.10.2017 o 10:43, Trefniś pisze:
> [...]
> Niestety, część z nich mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem.
> Czy te grzyby do czegokolwiek się nadają?

Ze 2 tygodnie temu kupiłam kilogram pięknych borowików. Mimo że nie
jestem fanką grzybów, musiałam kupić, bo wyglądały tak cudnie jak na
obrazku - były zdrowe, bez robaków, oczyszczone, nieprzemoczone.
Postanowiłam ususzyć, żeby były na święta do uszek i zupy. Podobnie w
procesie suszenia zaczęły śmierdzieć moczem. Także już po ususzeniu
dawały niezłego czadu. Rodzina marudziła, że w kuchni nie da się
wytrzymać. Wszystkie wyrzuciłam. :( Nie wiem, co im dolegało. Pamiętam z
dzieciństwa, że w czasie suszenia grzybów cały dom pachniał grzybami.

Ewa

9. Data: 2017-10-13 15:38:17

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 15:28 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> wytrzymać. Wszystkie wyrzuciłam. :( Nie wiem, co im dolegało. Pamiętam z
> dzieciństwa, że w czasie suszenia grzybów cały dom pachniał grzybami.

Pewnie u mnie też się tym skończy.
Dzięki za kolejne ułatwienie decyzji...

W ogóle lubię zapach grzybów, przypomina mi młodzieńcze biwaki.
Chętnie też wącham te na stoiskach, ale ten amoniak mnie dziś zaskoczył.
Zatem to nie jest normalny zapach podgrzybków, jak pisała Ikselka.

Nawiasem, gdyby jeszcze człek wiedział, gdzie te grzyby były zbierane...
Może eksport z Ukrainy spod Czernobyla?
:)

--
Trefniś

10. Data: 2017-10-13 15:45:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> dawały niezłego czadu. Rodzina marudziła, że w kuchni nie da się
> wytrzymać. Wszystkie wyrzuciłam. :( Nie wiem, co im dolegało.

Krasnoludki. Teraz mleko tylko w szczelnych opakowaniach, a te małe
podłe w czerwonych czapeczkach gdzieś muszą. Taki charakter,

--
Jarek

Robię sam masło
Pytanie do Krakusów lubiących węgierskie smaki
Grzyby marynowane po ikselsku.
Coś do chleba ze słoika.
Powidła.