Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

« poprzedni post następny post »
Data: 2017-07-14 00:31:10
Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Kviat
Pokaż wszystkie nagłówki

W dniu 2017-07-13 o 22:29, Pszemol pisze:
> <Kviat> wrote:

>
> No Ty chcesz z Niemrodem przypisywać sumie nieskończonego szeregu jedynek
> wartość rzeczywistą minus 1/2.

Serio? Ja chcę? Zdajesz sobie sprawę, że mnie jeszcze na świecie wtedy
nie było?
W tej chwili już nie dyskutujesz ze mną.
Nie zgadzasz się z tym, to opublikuj artykuł, może Nobla dostaniesz.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_1_%2B_1_%
2B_1_%2B_%E2%80%A6

Napisz im, że są debilami.

>>>> Eeee...? Chcesz powiedzieć, że autorem tych wszystkich podręczników i
>>>> prac na ten temat jest Nemrod? :)
>>>
>>> Chcę powiedzieć, że suma jedynek, omawiana przez Niemroda, nie ma nic
>>> wspólnego z funkcjami zeta ani zjawiskami fizycznymi.

Ja pierdziu... Ma. Bo sam to napisał.
Jego odpowiedź, cytuję:
"Natomiast prawidłowa odpowiedź brzmi:
-1/2
Uzasadnienie: wartość uogólnionej funkcji zeta Riemanna w zerze."

Jeszcze go dopytywałem przecież, czy na pewno wie o czym pisze, bo to
jego "oblicz" i "prawidłowa odpowiedź" sugerowało, że ma na myśli zwykłą
sumę. Bo -1/2 tylko _czasami_ jest odpowiedzią prawidłową, a nie zawsze
(jak zapewne chciałby Nemrod, choć może się mylę...) i nie dlatego, że
zeta(0)=-1/2.

"Jeśli taki szereg pojawia się podczas analizy zjawisk fizycznych, może
on być _czasami_ interpretowany przez zastosowanie regularyzacji funkcją
dzeta"

> No ale nie rozumiem zatem o co Ci chodzi i czemu o tym dalej dyskutujemy,
> skoro napisał ewidentną, wierutną bzdurę o podstawianiu wartości
> rzeczywistej jako sumy nieskończonego, rozbieżnego szeregu.

Dyskutujemy, bo się upierasz, że napisał bzdurę. Nie napisał ewidentnej,
wierutnej bzdury!
To co napisał jest prawdą. Bo _czasami_ 1 + 1 + 1 + 1 + ... = -1/2
ale nie wiem czy zdawał sobie sprawę, że nie _każda_ suma jedynek =
-1/2, więc jego odpowiedź nie była do końca taka "natomiast prawidłowa".

Mieściła się w zbiorze prawidłowych odpowiedzi.

-----
Nieprawdą jest, że _każde_ "oblicz 1 + 1 + 1 + 1 + ... ="
daje w wyniku -1/2
_bo_ zeta(0)=-1/2
-----
Ale prawdą jest, że _czasami_ 1 + 1 + 1 + 1 + ... = -1/2
-----


>>> Nie sądzę aby akurat Niemrod to napisał, ale ktoś Niemrodowi podobny. Co to
>>> znaczy "metody pozwalające przypisać sumie rozbieżnego szeregu wartość"?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%E2%88%92_2_%
2B_3_%E2%88%92_4_%2B_%E2%80%A6

"Chociaż 1 - 2 + 3 - 4 + ... nie posiada sumy w zwyczajnym znaczeniu,
równanie s = 1 - 2 + 3 - 4 + ... = 1/4 może zostać uznane jako najbardziej
naturalne rozwiązanie, _jeśli_suma_miałaby_zostać_określona_. "

_jeśli_suma_miałaby_zostać_określona_
_jeśli_suma_miałaby_zostać_określona_
_jeśli_suma_miałaby_zostać_określona_

Jeśli suma nie miałby zostać określona, to się jej nie określa.

Ja nie potrafię napisać tego prościej. Sorry.

>> A metody pozwalające przypisać wartość zmiennej/stałej w programowaniu
>> Cię nie dziwią?
>> (Ja wiem, że nie o takie Ci metody chodzi, ale fizycy radzą sobie jak
>> mogą, tak jak programiści ;)
>
> Zaczynasz coś chyba lawirować za bardzo w kierunku tego programowania...
> nie wiem skąd nagle ta zmiana tematu.

Nie zmiana. Naiwnie szukam sposobu jakby Ci to jak najprościej
wytłumaczyć, ale widzę, że się chyba nie da, skoro kwestionujesz nawet
to co w podręcznikach i na Wiki (i nie tylko w wersji polskojęzycznej)
piszą sto razy mądrzejsi ludzie od kolesia takiego jak ja, postującego
na p.s.p.

Mnie możesz olać, ale jak zaczynasz pisać, że w podręcznikach ludzie
bzdury powypisywali, to sobie dyskutuj z autorami tych podręczników, a
nie ze mną.
>>> Piszesz sam, że nie czujesz się w tej dziedzinie mocny ale bronisz tej
>>> głupoty z taką pewnością siebie że mi ręce opadają...
>>
>> Mam nadzieję, że już zrozumiałeś :)
>
> Że ja zrozumiałem? Ja od początku rozumiem co chciał Niemrod zrobić, co mu
> nie wyszło i pokazałem na dodatek dlaczego nie mogło mu nic wyjść.
(...)
> Ja tu widziałem dosyć proste pytanie z matematyki, aby obliczyć sumę
> nieskończonego szeregu jedynek. Tyle. Gdzie Ty jakąś fizykę tu widziałeś w
> podanym zadaniu?

Tłumaczyłem już: w odpowiedzi Nemroda.

> Jakąś równię pochyłą z kulką przeoczyłem? Albo dwa pędzące
> pociągi na przeciw siebie? :-)) Niemrod zaczął się wygłupiać z jakąś fizyką
> i funkcjami

Czyli jednak zauważyłeś...

> zeta dopiero potem, gdy mu napisałem że suma szeregu jedynek
> jest nieskończona.

A ja się włączyłem dopiero w kontekście odpowiedzi Nemroda.
Gdyby nie to, to nawet palcem nie dotknąłbym tego wątku.
I przy okazji nie dowiedziałbym się co sądzisz o ludziach piszących
podręczniki.

Dlatego pasuję.
I z mojej strony EOT, bo nie mam zamiaru dłużej kopać się z koniem.

Pozdrawiam
Piotr



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 bartekltg
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
14.07 Pszemol
14.07 pinokio
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
SZOK
Kara wiezienia.
Fiducia supplicans.
Na kłopoty - ZIELONI ????
"Państwo"
Dlaczego faggoci są źli.
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
Zmierzch kreta?
is it live this group at news.icm.edu.pl
"Schabowe"
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Demokracja antyludowa?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?