Re: Jak się traktuje pacjenta po '70 ?

From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak się traktuje pacjenta po '70 ?
Date: Fri, 15 Feb 2002 13:39:14 +0100

Saanale wrote:

> Opowiadasz takie brednie, ze slabo sie robi...
> Eutanazja nie jest skierowana przeciwko ludziom chorym, ale w celu
> skrocenia cierpienia czlowieka, ktory juz umiera a nie ma szans na
> jego wyleczenie(chociaz i cuda sie przeciez zdarzaja). Fakt, ze
> niektorzy ludzie tlumacza sobie eutanazje tak jak Ty, jest wlasnie
> przyczyna wielu naduzyc.

Naduzyciem nie jest interpretowanie zasad eutanazji, ale jej
nieuprawnione przeprowadzanie.
Ale nawet gdy uprawnione, to i tak jest kategoria udzielania pomocy w
popelnieniu samobojstwa
i w wiekszosci kodeksow karnych, jest uznane za sprawstwo czynne w
doprowadzeniu osoby trzeciej do zgonu.

> To jest grupa dyskusyjna, zatem kazdy ma prawo sie wypowiedziec.
Ale pamietaj, ze sami zainteresowan, na ktorych juz dokonano eutanazji,
juz nie tutaj nie wypowiedza i nie powiedza czy mocno zgrzeszyli czy
nie.
I czy gdyby powrocili do zycia to by nie pozwali dokonujacego eutanazji.

To jest niestety one-way solution.

Jacek