Re: Jak wiązać pomidory?

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Jak wiązać pomidory?
Date: Sat, 29 Aug 2020 15:53:03 +0200

Pani Ewa napisała:

> Dość tęgie kije tam są, ale musiałabym raczej rusztowanie z nich
> zbudować, żeby od góry pomidory do nich podwiązać. Nie wiem, czy
> zdążę przed jesienią. Może w przyszłym sezonie wykorzystam, bo
> pierwsze sukcesy zachęcają do dalszej uprawy.

Dość będzie u szczytu tyczki wbić gwoździk mały lub też śrubkę wkręcić.
Tak, by podwiązka miała się o co oprzeć i nie zsuwała się w dół.

> A może tym moim pomidorom brak jakiegoś składnika odżywczego, że
> takie słabe i łamliwe mają gałązki? Ale owoce duże i dorodne.

Może to też tkwić w genach odmiany. Jest gen, czy też zestaw genów,
determinujących łamliwość szypułki owocowej, a także istnienie bądź
nieistnienie na niej specjalnie osłabionego miejsca, w którym owoc
może odłamać się wraz z krótkim ogonkiem. Żywot roślin jest ciekawy
i skomplikowany czasem.

Jarek

--
Pan pomidor wlazł na tyczkę