Jaką patelnię lupić?

81. Data: 2015-02-15 10:02:12

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 08:02 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> Bez żadnych szczególnych starań.
> Pięknie wszystko przywiera :)

Próbuj rozgrzewać podpierając się sposobem Pospieszyńskiej.
Podawałem - sprawdzone wielokrotnie.
Nawet jeśli smażysz na tłuszczu - najpierw podgrzewamy pustą patelnię w
ten sposób.
Woda jak rtęć - dopiero wlewamy olej itp.

I wierzcie mi - nie wolno odklejać produktów na siłę - same się odkleją.
To też dotyczy smażenia na tłuszczu.

A nawet jeśli coś się przypali i przywrze nięswiadomemu kucharzowi - chyba
najłatwiej się oczyszcza właśnie nierdzewkę.

No chyba, że ktoś w kuchni już nie ma zamiaru niczego się nauczyć. Wie już
wszystko :)

--
Trefniś

82. Data: 2015-02-15 10:46:00

Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypomniałem sobie, że nie odpowiedziałem
jeszcze na pytanie, które mi tu ktoś zadał,
do czego używam patelni.

Używam większej patelni do smażenia mięsa
(od surowości, np. karkówki) i odsmażania
kurczaków z grilla (kupuję takie gotowe).
Czasami używam tej większej, ale przeważnie
tęj mniejszej, do smażenia jajecznicy, często
na plastrach boczku.
Mniejszej patelni używam także do podsmażenia
rozmrożonego szpinaku, fasolki itp.
Nie wiem z czego są moje 2 patelnie, wybieram
jedną z nich kierując się tylko wielkością.
Zależy mi na tym, żeby patelnia była łatwa
w myciu (nie mam zmywarki) oraz żeby nic do niej
nie przywierało, a zdarza mi się to nawet wtedy,
gdy dodaję dużo tłuszczu, np przywiera skórka
kurczaka.
Nie jestem fanatykiem nieużywania tłuszczu,
chociaż zmniejszenie jego ilości pewnie wyszłoby
mi na zdrowie.

Pozdrawiam
Adam

83. Data: 2015-02-15 10:46:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 08:50 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> Można też w "kwiatku" z plastra czerwonej papryki, w awokado, czy
> podobnie.
> Też nie mam osobnej specpatelni do jajek, ale do naleśników już tak.
> Sprawdza się i do placków ziemniaczanych, i do blinów, do każdego
> płaskiego placuszka. Wszystkie ulubione patelnie są obecnie ceramiczne.

Oj, to miał być tylko taki lekki kij w mrowisko :)
Patelnia do naleśników ma swoje zalety (IMHO wyłącznie waga i niższe
ścianki).
:)

Kobiety nie powinny machać ciężkimi patelniami.
Będą silniejsze i wałkiem mogłyby przywalić za mocno...

--
Trefniś

84. Data: 2015-02-15 10:57:23

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-15 o 10:46, Trefniś pisze:

> Oj, to miał być tylko taki lekki kij w mrowisko :)

W celu?

> Kobiety nie powinny machać ciężkimi patelniami.
> Będą silniejsze i wałkiem mogłyby przywalić za mocno...

Kobiety są silne. Przywalanie wałkiem byłoby oznaką słabości, jak sądzę.
Ale jeśli już mus, to marmurowym, będzie raz, a solidnie.
--
B.

85. Data: 2015-02-15 12:02:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 10:57 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> W celu?

> Kobiety są silne. Przywalanie wałkiem byłoby oznaką słabości, jak sądzę.
> Ale jeśli już mus, to marmurowym, będzie raz, a solidnie.

Mądry mężczyzna sam obdarowuje swoją damę przyrządami kuchennymi.
Kupi jej raczej wałek silikonowy.

--
Trefniś

86. Data: 2015-02-15 12:13:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 08:42:31 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> A ja sądzę, że kupowanie patelni wyłącznie do jajek sadzonych jest
> właśnie uleganiem marketingowi i powoduje jedynie zagracenie kuchni.
> Chyba nic innego na takiej patelni usmażyć się nie da?

Akurat w tym przypadku nie jest to ani chłyt, ani nawet marketingowy. Jeśli
jajo ma być rzeczywiście klasycznie przyrządzone, to nie powinno być
rozpłynięte w placek, lecz powinno zachować lekko spłaszczony kształt i
grubość, a przy tym mieć dobrze ścięte białko, a żółtko wewnątrz półpłynne
- tego żadnym sposobem nie osiągniesz na płaskiej patelni, bo na płaskiej
patelni osiągniesz tylko... zesmażony jajoplacek :-)

87. Data: 2015-02-15 12:17:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 10:02:12 +0100, Trefniś napisał(a):

> I wierzcie mi - nie wolno odklejać produktów na siłę - same się odkleją.
> To też dotyczy smażenia na tłuszczu.

Owszem, wystarczy na moment odsunąć zbyt rozgrzaną patelnię z ognia, po
czym (nie ogrzewając) łopatką podważać delikatnie mięso, aż samo odskoczy,
nawet bez zostawiania śladu na patelni (tylko trochę wyczucia trzeba, to ma
być tylko moment, żeby patelnia zbytnio nie ostygła) - i smażymy dalej.

88. Data: 2015-02-15 12:21:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 10:46:33 +0100, Trefniś napisał(a):

> Patelnia do naleśników ma swoje zalety (IMHO wyłącznie waga i niższe
> ścianki).

Własnie tegonie rozumiem - dlaczego niby taka leciuśka (czyli cieniuśka)
patelnia ma być lepsza do naleśników, niż gruba i ciężka. Sama do
naleśników chętniej używam dobre wypalonej patelni z tzw czarnej stali albo
patelni żeliwnej emaliowanej. Po prostu lepiej się smażą - bardziej
równomiernie, ładniej przyrumienione, nie muszę się martwić, że jak
podnosze patelnię, to mi szybko stygnie.

89. Data: 2015-02-15 12:25:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 12:02:18 +0100, Trefniś napisał(a):

> Mądry mężczyzna sam obdarowuje swoją damę przyrządami kuchennymi.
> Kupi jej raczej wałek silikonowy.

Może jeszcze supermop albo ekstradrogą dechę do prasowania lub piekny obrus
kuchenny?

Żartujesz, prawda?
:-//////

90. Data: 2015-02-15 12:28:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 12:25:13 +0100, XL napisał(a):

> Może jeszcze supermop albo ekstradrogą dechę do prasowania lub piekny obrus
> kuchenny?
>
> Żartujesz, prawda?
> :-//////

Ja wręcz marzę, żeby dostać od męża (na rocznicę slubu najlepiej) porzadną
szczotkę do szorowania podłogi i zestaw ścierek :->

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?