Re: Jaki czytnik newsów z dobrym KFem ?

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jaki czytnik newsów z dobrym KFem ?
Date: Fri, 8 Jan 2010 04:49:37 +0100
<hhuo92$21n$2@news.onet.pl> <hhuopv$hpc$1@achot.icm.edu.pl>
<8...@c...googlegroups.com>
<hhv75n$cps$1@inews.gazeta.pl>
<4...@l...googlegroups.com>
<hhv9nn$a9l$1@news.interia.pl> <1...@t...karma>
<hi05r3$6ef$1@news.onet.pl> <1...@t...karma>
<hi096b$hp3$1@news.onet.pl> <r...@t...karma>
<hi0am4$mer$1@news.onet.pl> <7ks9bya4bkb9$.dlg@trenerowa.karma>
<hi0bj9$otp$1@news.onet.pl> <hi0ith$ce2$1@inews.gazeta.pl>
<hi0l0s$fa3$1@news.onet.pl> <hi0o9e$sb6$1@inews.gazeta.pl>
<hi57cn$50d$1@news.onet.pl>

Chiron wrote:

> Zakładasz więc nieomylność swoich sądów? Zauważ, że odnosisz się
> wyłącznie do swojego wyobrażenia o mnie- a nie do mnie. I to
> wyobrażenie jest kształtowane głównie Twoimi uprzedzeniami, mylnym
> odbiorem świata, swoimi zahamowaniami, etc. Jeśli zdajesz sobie z
> tego sprawę (a ja sobie zdaję)- to przyznasz chyba, ze zasada "bycia
> zerem w relacjach" z hooponopono jest naprawdę wspaniała- stawia nas
> zawsze w sytuacji prawdziwej w relacji z innym człowiekiem.

Nie możesz wymagać ode mnie wgryzania się w procesy hoponopono, bo to nie
moje światopoglądowe klimaty. Żeby mieć jakie takie pojęcie, co to jest
takiego, przeczytałem to:
http://www.hooponopono.eu/
W ogólnym opisie by Anna Kligert nie znalazłem żadnej sugestii o osiąganiu
zdolności do braku oceniania otoczenia. Co najwyżej jest tam zapewnienie, ze
po oczyszczeniu podświadomości z toksycznych informacji o naszej przeszłości
i naszej przeszłości z poprzednich wcieleń (reinkarnacja) - inaczej
popatrzymy na świat i ludzi oraz zwiarzęta. Zostanie w nas sama miłość.

> Czyli stawiasz tezę, ze wchodzisz w jakiekolwiek relacje- tylko
> dlatego, że możesz kogoś oceniać nawet, jeśli fałszywie.

Po co dodajesz do moich zdań swoje słowa i zmieniasz tych zdań znaczenie.
Nie mówiłem nic o fałszu. Mówiłem o niedoskonałej lub nieprawdziwej ocenie
wynikającej z braku dostatecznych informacji o kimś. Decyzja nawiązania
relacji czy wyboru rodzaju relacji - lub też rezygnacji z jej nawiązania -
będzie zależała od wstępnej oceny, na jaką mnie w danej chwili stać.
Jeśli ktoś wściekły w publicznym miejscu biegnie do Ciebie z nożem w ręku i
krzyczy "Zabiję cię skurwysynu!" - to co, będziesz się zastanawiał nad tym,
kto to może być i jaki to człowiek? Nie. Jeśli masz ludzkie odruchy i nie
jesteś z kosmosu, to musisz błyskawicznie ocenić człowieka i sytuację, żeby
zdecydować: Stawiać opór czy uciekać? :) Nie ma mowy o Twoim fałszu w takiej
sytuacji mimo, że gość chciał Cię może tyko żartując przestraszyć.

> Ja tego nie
> negując proponuję Ci powyższą zasadę "bycia zerem w relacjach".
> Dlaczego? Pisałem- zawsze prawdziwa. To, co Ty proponujesz- prawdziwe
> nie jest. OK- i ja czasem kogoś traktuję "z góry", albo może nawet
> odwrotnie- daję mu spory, nienależny kredyt zaufania. Jednak staram
> się mieć z innymi relacje przede wszystkim prawdziwe. One mogą być
> dalekie od poprawności- ale będą prawdziwe.

Spróbuj to samo wypowiedzieć językiem zbliżonym chociaż do języka wiedzy
ogólnej o psychice człowieka, to może sobie coś wyjaśnimy i uzgodnimy. Jeśli
będziesz używał określeń rodem ze starożytnych ludów hawajskich, to wątpię,
czy dojdziemy do porozumienia. W ten sposób rozmawiaj z osobami
uczestniczącami w sesjach kursów hoponopono. :)

> nie każda istota ludzka ocenia innych ludzi. Naprawdę. Ja staram się
> tego nauczyć.

Przy okazji uważaj, żebyś nie nauczył się, że Słońce okrąża Ziemię, albo że
Ziemia jest płaska.
Powodzenia! :)

michał