Re: Jest !!!

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jest !!!
Date: 29 Mar 2003 21:55:50 +0100

From: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl>
> Ponoć napełnione do końca strefy bagiennej z lewej strony, będzie się
> wylewać prawą stroną i poleje się spadem na ogród. Na końcu jest dom
sąsiada
> :(.
>Rzekomo trzeba z lewej strony usypać wał ziemi, żeby tą wodę zatrzymać.
:)
wedlug mnie niekoniecznie trzeba
mozesz zrobic plytszy staw
i miec z jednej strony pagorek
:)
ale do prze ulozeniem folii powinnas chwycic poziom
czy to niwelatorem
czy to szlauchwaga
:)

> człowieku, ja jestem filigranową osóbką, wysoką na 152 cm i ważę 52 kg.
> Nawet bryły gliny na łopacie nie uniosę, a co dopiero oczko wyrównywać ;).
:)
nie badz taka doslowna
wynajelas koparke i nadzorowalas jej prace
:)
> Tak, taką miała i dno wygląda jakby je gryzł smok wawelski.
:)
gdy kiedys chwalilas sie obstalowaniem koparki
pisalem Tobie o lyzce do skarpowania
:(

> Bo tak piszą w czasopismach ogrodniczych. na fotografiach dno jest gładkie
> jak pupcia niemowlęcia.
:)
wydawalo mi sie
ze kopiesz staw naturalny
a tak wogole to oprocz folii i betonu
jest jeszcze opcja glinianego dna
:)

> ... Najbardziej
> denerwuje mnie ta gliniana aleja 10 m. szeroka i 50 m długa, w której
odbiły
> się opony koparki. Zresztą te opony widać aż od bramy wjazdowej. Pewnie
nie
> dam sobie rady z tym wszystkim :(
:)
taka uroda glinianych drog
ale przesadzasz widzac w tym wielki problem
:)

> Jak one mogą spłynąć do stawu, gdy teren jest spadzisty?? Spłyną do
sąsiada.
> Liczyłam na to, że brona wymiesza ten nawów z gliną i ziamią ogrodową. A
> może najpierw pług trzeba zamówić?
:)
ja swoj staw wykopalem posrodku naturalnej niecki
woda z okolicy wplywa do niego
a Ty swoj wykopalas w polowie zbocza lub na szczyciie
?

> W jakich geesach, mieszkam w Krakowie a ogród jest w Wieliczce.
:)
w mojej okolicy oprocz roznych RolTech'ow i Rol-Zbyt'ow
sa jeszcze stare geesy
i tam najtaniej mozna kupic nawozy i inne takie
:)

>... Ale w tej
> chwili skojarzyłam, że przecież na działce od ponad 100 lat stoi wiejski
> wychodek z serduszkiem. No...jego resztki :). I może by, hm zawartość
> koparka rozrzuciła po ogrodzie? Wychodek jest do zburzenia a jak najmę wóz
> szambowy to zapłacę pewnie jak za woły.
> :)
za bardzo kombinujesz
wystarczy zasypac i zasadzic na tym jakies krzewy

> Jeszcze nie zwariowałam! Nie będę ganiać z taczkami 50 m. Kamienie
przyjadą
> ciężarówką a opony znowu odbiją sie na trawniku.
:)
jak to sie mowi
albo rybki albo akwarium
:)
>:)
>
> O, podobno w Krzeszowicach jest kamieniołom. Wiesz coś na ten temat? W
> ogóle żeby było blisko Krakowa.A co do żwirowni, przecież żwir jest
brzydki
:)
jesli rownie uwaznie sluchasz swich pacjentow
jak czytasz teksty :
w porzadnych zwirowniach urobek jest sortowany na rozne frakcje
frakcja 8-16 mm oznacza wielkosc kamieni zatrzymywanych na sicie
:)
kamienie oprocz wyplukania
moga byc albo tylko sortowane
i wtedy sa glownie takie okragle
lub gdy w ukladzie jest kruszarka
to rowniez i lamane
:)
kamien lamany ma ostrych krawedziach
jest zreguly troche drozszy od lukanych otoczkow
> Ja kupiłam 10 azjatek w "Obi", za 12 zł i one juz w tym foliowym woreczku
> mają kiełki. Maki mam w nasionkach, wschodnie i polne.
hehe
no to brak jeszcze Tobie tych
no wiesz jakich
:)

> Wcale nie jestem szczęśliwa!!! Jestem bezradna i przerażona. Mam dziurę w
> ziemi i glinianą aleję zamiast aksamitnego trawnika i eleganckiego ogrodu.
> Czeka mnie mnóstwo gałęzi do wywiezienia, rozbiórka połowy zwalonej
chałupy
> i niebotyczna góra śmieci Chlip :(.
> pozdr. niepewnie
> Goldie