Re: Kefir dobry na wszystko! - Grupy dyskusyjne w Senior.pl

Re: Kefir dobry na wszystko!

Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sun, 13 May 2018 14:27:41 +0200

W dniu 2018-05-11 o 14:08, i...@g...pl pisze:
> Warto pić go codziennie i robić go samemu, aby uniknąć domieszek niewiadomoczego.
Odkąd go pijemy, odczuwamy brak jakichkolwiek dolegliwości trawiennych - nawet
nadkwaśność i zgaga (u MŚK) to już wspomnienie. Odczuwamy istny przypływ sił (no jak
inaczej nazwać stan, w którym moje wczorajsze i przedwczorajsze kopanie dołków i
sadzenie w nich 50 sporych karp dalii i 100 krzaków pomidorów oraz podlanie tego
wszystkiego konewką nie zaburzyło w niczym mojego dobrego samopoczucia??? - he he,
no, powiedzmy, poza niewielkimi zakwasami).
> Kefir rzeczywiście jest zdrowy i orzeźwiający.
> https://dietetycy.org.pl/kefir-wlasciwosci/
>
> Kefir robię sama. Wypijamy go przynajmniej litr dziennie, szczegolnie w upalne dni
jak teraz. Kupuję kefir Krasnystaw - wypijamy większość, a do reszty (ok.pół szklanki
plus cenne resztki na ściankach butelki) dolewam nieco mleka pasteryzowanego (nie
UHT!!!), zakręcam, mocno mieszam aby wypłukać dokładnie resztki kefiru. Popłuczyny
wlewam do butelki z resztą użytego pasteryzowanego mleka, zakręcam, znowu lekko
mieszam poruszajac zamknietą butelką. Poluzowuję nakrętkę aby wchodziło powietrze
konieczne do zachodzenia fermentacji i tak pozostawiam w spokoju w temperaturze
pokojowej - latem na 24 h, zimą na 48 h.
> Uzyskany kefir wypijamy, resztek używając jak wyżej do sporządzenia nowego.
Najlepiej robić to dalej już w szklanym dzbanku.

Bo ja wiem.. Jakiś czas temu widziałem dyskusję dietetyków, i zgodnie
orzekli że dorosły człowiek raczej nie powinien spożywać mleka i jego
przetworów.