Re: Krótkowzrocznosc!!

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Krótkowzrocznosc!!
Date: Wed, 19 Feb 2003 19:40:54 +0100

> No jednak w przypadku -14 sie wypowiedziales, wiec myslalem, ze moze -7
tez
> ma jakies bezwzgledne wskazania ;)

No bo jak pisalem wczesniej powyzej -10,0 nie ma mozliwosci, aby nie bylo
zmian na obwodzie;-)))))

> Aaa, czyli powinna isc do okulisty :) To istotna rada.

A myslales inaczej? Mialem internetowo podjac decyzje w sprawie leczenia?
bez zbadania? zapomniales ze jestem lekarzem? ;-((((((

> Hmmm, to drugie zdanie przeczy nieco temu pierwszemu. Ale rozumiem chyba,
> co chodzi.

Wlasnie, chodzi o to, ze widzialem zmiany na obwodzie przy -2,0 sph, a nie
widzialem np przy -8,0 sph. Ot filozofia;-))

> Wlasnie to mialem na mysli odpowiadajac wyzej - nie chcialem odbierac
nikomu
> nadziei :)

Zawsze nalezy mowic prawde. Dawanie nadziei, gdzy jej nie ma jest
oszukiwaniem pacjenta. Sztuka polega tylko i wylacznie na odpowiedniej
formie przekazania informacji. Tu mozna "walnac", natomiast przy konkretnym
przypadku nalezy zachowac olbrzymia wrazliwosc i forme przekazu tej, z
reguly, nieprzyjaznej wiadomosci.

> No, ja tak mialem mniej wiecej.

Dlatego zawsze wolam do rodzicow, aby pamietali, ze to male dziecko kiedys,
jak bedzie miec 25 lat stanie przed nimi i sie spyta: DLACZEGO mnie nie
leczyliscie? I ja mam taka zasade: okreslam plus minus termin wizyty. Jezeli
zdarzy sie, ze rodzice dziecko przyprowadza do kontroli po zbyt dlugiej
przerwie - upominam i daje ostatnia szanse (odciecie gruba kreska ). Jezeli
opoznienie sie powtorzy - odmawiam leczenia ( moge to zrobic zgodnie z
kodeksem etyki lekarskiej ). Po prostu nie bede bral odpowiedzialnosci za
bledy rodzicow i niechlujstwo. I tak przeciez rodzice nie przyznaja sie, ze
nie chodzili z dzieckiem do lekarza, a predzej powiedza: chodzilismy, ale
zle leczyl. I ja w te klocki sie nie bawie. Zalezy mi na moich
podopiecznych.

> Mam nadzieje, ze nie :)
> Robert

Jezuuuuuu.jeszcze pytania?;-)))))))))