Re: Lista wyznawców.

Data: 2020-07-01 05:19:14
Temat: Re: Lista wyznawców.
Od: Izaura <d...@d...net>

On 2020-07-01 04:50, Izaura wrote:
> On 2020-06-30 09:05, trybun wrote:
>> W dniu 29.06.2020 o 18:42, XL pisze:
>>> ..Trzaskowskiego:
>>>
>>> https://inwentarz.ipn.gov.pl/advancedSearch;jsession
id=C3E20D2292E90CBD4E0C9DBA09DA31FF?q=003175&page=43
&grupaAktotworcyId=3&aktotworcaId=2033&typ=2&fbclid=
IwAR12vKMo3GWF0ze200NaFP6ReJ0F6ZYfkU6ya-m6Vj22QD221T
0EEVcky3k

> Jest wybor pomiedzy opcjom kontynentalnom a atlantyckom.
>
> //jednak, jak slusznie zauwazyles, niektorzy o tym nie wiedzom...

Tu jeden Pan wyjasnia na przykladach...

"Być lub nie być Polski!"

"Spójrzmy pod cywilizacyjnym kątem na toczący się w Polsce spór, który
ujawnia się też w obecnej kampanii prezydenckiej. Mamy z jednej strony
Andrzeja Dudę odwołującego się do wartości określających cywilizację
łacińską, zabiegającego o zrozumienie u Polaków, a po drugiej stronie
kontrkandydata ,,Europejczyka" czującego się dobrze z brukselskim
bizantynizmem, a popieranego przez ludzi formowanych przez wpływy
cywilizacyjne zaszczepiane Polakom z zewnątrz, co zresztą często nie
jest przez nich uświadamiane.

Spoglądając na dzieje Polski dostrzeżmy, że siłę i wielkość
Rzeczypospolitej Polacy budowali w warunkach krzepnącej cywilizacji
łacińskiej, jej upadek następował, gdy w polskim społeczeństwie
przybierał na sile wpływ cywilizacyjny Berlina i Moskwy. Było to
szczególnie widoczne w końcu XVIII wieku, gdy doszło do rozbiorów
Rzeczypospolitej. Takie oddziaływanie nadal jest dla państwa polskiego
bardziej niebezpieczne, niż mogące Polskę zaatakować dywizje, samoloty i
rakiety prezydenta Putina.

Kręgosłupem polskości (Bóg-Honor-Ojczyna) są wartości cywilizacji
łacińskiej, przetrącenie tego kręgosłupa oznacza koniec Polski w każdym
wymiarze, nie tylko państwowym, ale też narodowym. Takie jest też
znaczenie wyborów, których obecnie dokonujemy między Andrzejem Dudą, a
Rafałem Trzaskowskim. Wybór Trzaskowskiego będzie czymś na kształt
poprzedzającego rozbiory ustanowienia królem Polski Stanisława Augusta
Poniatowskiego, utrzymanka rosyjskiej carycy Katarzyny. Jeśli naprawdę
historia jest magistra vitea (nauczycielką życia), to trzeba koniecznie
wyciągać z niej właściwe wnioski!"

https://zyciestolicy.com.pl/polskie-zderzenie-cywili
zacji/